• Waarom Sanoma

Merken

Rob Kolkman: “Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80% van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De printmerken hebben een sterke en succesvolle ontwikkeling online gemaakt, zoals Libelle en vtwonen. Andere merken zijn volledig online georiënteerd, zoals NU.nl en Scoupy. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller wil maken.”

Lees meer

Informele werksfeer met harde werkers

Bij Sanoma is er een informele en energieke werksfeer. Het is een platte organisatie, waar onderling op een prettige manier wordt samengewerkt. Alle disciplines, van BtoC marketing, branddirectors, redacties, accountmanagers tot projectmanagers: iedereen werkt hard aan al onze sterke merken. En altijd vanuit het doel zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. De lat wordt hier hoog gelegd en dat is erg leerzaam. Er is ook veel flexibiliteit en vrijheid voor medewerkers. Er is aandacht voor een goede werk/prive balans en meerdere keren per jaar komen we allemaal bij elkaar om bijgepraat te worden door het management.

Er werken veel gedreven en creatieve medewerkers. Als het past bij je functie, werk je flexibel en wanneer je kansen ziet, kan je je continue blijven ontwikkelen. Je bent uiteindelijk verantwoordelijk voor je eigen ontwikkeling en als je gemotiveerd bent, word je ook gestimuleerd in die persoonlijke ontwikkeling.

Wij vinden jouw ontwikkeling belangrijk!

Om je te helpen bij het verder ontwikkelen van jouw groei als professional, bieden we jou via de Sanoma Academy toegang tot vele leerzame workshops en trainingen. Samen met jouw collega’s bepalen we wat de belangrijke thema’s zijn dit jaar en bieden we deze onder andere leerlijnen aan die gericht zijn op inspiratie, kennis en vaardigheden. Zo kan het zijn dat je aan de slag wilt met Google Analytics of juist meer wilt leren over hoe je je verhaal het beste overbrengt. Onze Academy biedt jou een breed aanbod waar je zeker iets vindt dat bij jouw leerbehoefte past.

Gedurende de zomer organiseert Sanoma de Summer Camp, workshops door medewerkers aan medewerkers. Een periode waarin we interessante workshops, toffe trainingen en ludieke cursussen aanbieden.

Denk hierbij aan een collega die een barista cursus geeft, een workshop spreken voor publiek

of een inspirerende spreker die je uit je dagelijkse praktijk haalt. Of yoga, pilates of bootcamp. Kortom alles voor een boost!

Voor ons is het vanzelfsprekend dat jij je kunt blijven ontwikkelen. Vanuit de Academy bieden we je een actueel en divers aanbod. Aan jou om de volgende stap te zetten.

Goed werk wordt beloond

Arbeidsvoorwaarden

Sanoma biedt je een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met naast een goed vast salaris, ook variabele beloning, ruime mogelijkheden om je te ontwikkelen en natuurlijk een goede pensioenregeling en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Want het is ook belangrijk om voldoende inkomen te hebben als je met pensioen gaat of als je arbeidsongeschikt raakt.

Zelf kiezen waar je je geld aan besteedt

Als medewerker van Sanoma krijg je een Persoonlijk Keuzebudget. Dit budget wordt maandelijks opgebouwd uit je vakantiegeld en de waarde van enkele verlofdagen en soms uit nog enkele elementen. Vervolgens kun je op het moment dat jij daar behoefte aan hebt dit budget inzetten. Je kunt het maandelijks laten uitbetalen maar je kunt er bijvoorbeeld ook extra verlofuren van kopen, gebruik maken van de maximale fiscale ruimte voor de woon-werkkosten, opleiding en/of coaching die niet door Sanoma vergoed wordt, je sportabonnement of contributie van een sportvereniging en de contributie voor beroepsverenigingen of vakbonden. In de toekomst komen er meer aantrekkelijke doelen bij.  Als je het budget in de loop van een kalenderjaar niet besteedt, wordt het in december aan je uitbetaald.

Alleen de medewerkers van Scoupy kunnen nog geen gebruik van het Persoonlijk Keuzebudget.

Als je meer wilt weten over je arbeidsvoorwaarden vraag er dan om tijdens je sollicitatiegesprek.

Werk Bewust

Bij Sanoma vinden we het belangrijk dat je goed voor je lichaam én geest zorgt. Denk aan een juist gebruik van je werkplek en je werkomgeving of aan een gezonde balans tussen werk en privé. Ook aandacht voor je fysieke en mentale gezondheid zijn van belang. Omdat iedereen anders is én dus iets anders nodig heeft, informeert en inspireert Sanoma je graag. Er worden inspiratiesessies, workshops en sportactiviteiten aangeboden. Het is ook mogelijk om vanuit je persoonlijk keuzebudget een deel van je contributie voor een sportschool of sportvereniging te bekostigen en is er gratis fruit. Werk Bewust dus!

Ontspanning

Sanoma biedt ook de mogelijkheid voor wat ontspanning tussen je werk door. In de Game Room kan je met collega’s werken aan je tafeltennisskills en tafelvoetbalkwaliteiten en dankzij Fit Boutiqs train je tijdens werktijd (zonder je om te kleden door het unieke concept). Ook is er elke vrijdag de VrijMiBo. En in de zomer lunch je bij mooi weer lekker op onze boot op het water!

Restaurant & d-lite

Even bijkletsen met je collega’s of een meeting waarbij je een koffie en iets lekker wilt. De d-lite is elke dag open voor een lekker vers kopje koffie (met iets erbij). Daarnaast biedt Sanoma een restaurant aan met veel keus, waar elke dag een heerlijke verse saladebar, soepen en maaltijden voor jou worden klaargemaakt.

Kerstfeest

Naast verschillende events wordt er elk jaar een kerstfeest georganiseerd waar maandenlange voorbereidingen aan voorafgaan.

Sanoma Connected

Sanoma Connected, ook wel flexibel werken genoemd. Denk na over welke werkplek het beste past bij de werkzaamheden van die dag. Kom je speciaal naar kantoor om je e-mail te checken of een artikel of presentatie uit te werken? Thuis werken of elders is ook een optie. Sta jij altijd in de file? Ontwijk de spits door een thuiswerkmoment begin of einde dag. Kortom bij Sanoma is het flexibel werken.

Pitch your Idea

Er wordt veel ruimte gegeven aan medewerkers. Iedereen binnen Sanoma krijgt de ruimte om met nieuwe ideeën te komen voor onze merken. Zo organiseren we bijvoorbeeld “Pitch Your Idea” waarin iedere collega de kans krijgt om zijn of haar idee te pitchen. Goede ideeën worden altijd  gewaardeerd. Als je een goed idee hebt, mag je dat uiteraard ook tot uitvoering brengen.

Het pand

In Hoofddorp is Sanoma gevestigd in het pand d-Hub, dichtbij het station en heeft daardoor een erg goede verbinding. Bekijk hier de virtual video tour door het gebouw om een indruk te krijgen.

Ook heeft Sanoma vestigingen in Mechelen (België), zit Aldipress in Utrecht, is Bruno Press gevestigd in Zutphen en Panel Inzicht in Ermelo.

Tech Talks by Sanoma

Sanoma organiseert regelmatig Tech Talks met interessante sprekers. Iedereen is welkom om zich bij te laten praten over de nieuwste (online) ontwikkelingen in de IT, data e.d.!

Houd onze LinkedIn-pagina in de gaten voor Tech Talks by Sanoma!