3 juli 2018

Vier vragen aan Leon Dekker: Marketing Manager Startpagina

 

Hoe gaat het met het Startpagina.nl?

Met 600.000 unieke bezoekers per dag op het platform mogen wij niet klagen.

Wat is dé kracht van Startpagina.nl?

Voor de consument bieden we een overzichtelijke en veilige omgeving om het internet op te gaan, afgestemd op hun behoeften. Startpagina is met name sterk in de 50+ doelgroep. We richten ons op mannen en vrouwen die online graag bij willen blijven, maar wel in een vertrouwde, veilige en overzichtelijke omgeving.

Startpagina.nl is het beginpunt voor de consument op internet, waarbij ze vaak meerdere keren per sessie terugkeren. Daardoor kunnen we ze door de customer journey volgen van oriëntatie tot conversie. Dit maakt Startpagina.nl het ideale platform voor B2B partners, om in verschillende fases van de customer journey contact te maken met potentiële klanten om de kans op een conversie te vergroten.

We weten precies hoe de gebruiker op de site binnenkomt: bijvoorbeeld of zij hun zoektocht starten op naam van een bepaald merk, maar uiteindelijk een soortgelijk product van een ánder merk aankopen. We kunnen deze zoektocht/customer journey in zijn geheel volgen. Daar zit zeer waardevolle informatie in die we ook graag delen met onze B2B partners. Tevens gebruiken we deze informatie om een commerciële samenwerking te optimaliseren. Dit maakt dat de resultaten van samenwerkingen veelal boven verwachting uitkomen.

 Hoe ziet de toekomst van Startpagina.nl eruit?

Startpagina.nl blijft bezoekers, ook in de toekomst, online op weg helpen. Op korte termijn zijn er plannen om de site meer aan de behoeften van onze gebruikers aan te passen. Denk hierbij aan datagedreven personalisatie, branded content proposities en handige ‘how to video’s’. Op die manier kunnen we, naast  performance gerichte campagnes die we nu vooral doen, ook het enorme bereik van Startpagina.nl beter inzetten voor content samenwerkingen met B2B partners.

 Wil je nog iets kwijt over Startpagina.nl?

Startpagina.nl wijst mensen al 20 jaar de weg op het internet, met 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand zijn we nog altijd één van de grootste titels binnen Sanoma.

Door onze unieke positie op verschillende plaatsen in de customer journey zijn we het ideale medium voor performance campagnes. Maar ook voor extra bereik van een campagne ben je bij Startpagina uiteraard aan het juiste adres.

 

Meer informatie over Startpagina.nl? Klik hier.