14 februari 2019

Sanoma verkoopt aandelen Mood for Magazines aan Linda de Mol

Vandaag maakt Sanoma Media Netherlands bekend Mood for Magazines te verkopen aan Linda de Mol, mede-eigenaar én het gezicht achter personality magazine LINDA., LINDAnieuws en LINDA.tv die door Mood for Magazines worden ontwikkeld. Linda de Mol trekt in het kader van deze overname op met Talpa Network, die de partnerrol vanaf 1 maart 2019 overneemt van Sanoma en naast Linda de Mol mede-eigenaar van Mood for Magazines wordt. Sanoma blijft zich in Nederland richten op het verder ontwikkelen en uitbouwen van haar crossmediale merken waarbij data een speerpunt is.

Rob Kolkman, CEO Sanoma Media Netherlands: “Met de verkoop komt een einde aan een zeer goede samenwerking met Linda de Mol. De afgelopen 15 jaar heeft het merk LINDA. zich ontwikkeld tot een krachtig crossmediaal merk. We zijn trots als Sanoma om daar een belangrijke bijdrage aan te hebben kunnen leveren. We wensen Linda en de collega’s van Mood for Magazines veel succes en bedanken hen voor de succesvolle samenwerking.”

Linda de Mol: “Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, haar mensen en het merk LINDA. Mede door Sanoma heeft LINDA. zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op haar kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van het mediamerk LINDA. Ik wil Sanoma enorm bedanken voor de prettige samenwerking.“

In 2018 bedroeg de omzet van Mood for Magazines EUR 27 miljoen en de operationele EBIT was EUR 6 miljoen. Mood for Magazines is gewaardeerd op EUR 47 miljoen (waarvan Sanoma 86% eigenaar is), dat een EV/EBIT multiple vertegenwoordigt van 7,9. Mood for Magazines telt 53 medewerkers.

De verkoop heeft geen personele consequenties en is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van Sanoma Media Netherlands.

LINDA. fans kunnen blijven rekenen op hun LINDA. en de vertrouwde service die daarbij hoort.