7 november 2019

Sanoma sluit Huispedia aan als publishing partner

Huispedia is als publishing partner toegevoegd aan het netwerk van Sanoma. Sanoma gaat de volledige online advertentie-operatie op zich nemen en de display sales voor Huispedia uitvoeren. Huispedia is hiermee de 18e publishing partner die het Sanomanetwerk versterkt.

Met titels als vtwonen en Eigen Huis en Interieur is Sanoma marktleider in de Home Deco markt (gemiddeld bereik van 1,8 miljoen Nederlanders per maand, NOM/NOBO 2019). Door creatieve koppeling van abonneedata aan clickgedrag heeft Sanoma een interessant verhuis-voorspelmodel gebouwd, waarmee zeer vooruitstrevende verhuis-intentdata van de Nederlandse consument is gecreëerd. Huispedia is hierin een interessante toevoeging, omdat de data van Huispedia wordt gekoppeld aan de Sanoma-data en hiermee het bestaande verhuisintent-segment nog verder kan worden uitgebreid.

Kees Wilbrink, commercieel directeur Sanoma over de samenwerking: “Met het aansluiten van Huispedia als publishing partner weet Sanoma haar Home Deco portfolio uit te breiden met een waardevol platform waar de consument informatie kan vinden over zijn of haar huis, maar eventueel ook dat van een potentieel nieuwe woning. Door het uit handen nemen van salesactiviteiten en samen op te trekken, bundelt Sanoma haar krachten met Huispedia en bieden we de markt een kwalitatief bereik binnen het woon Umfeld. Iets waar veel adverteerders ons al van kennen met de merken als onder andere vtwonen, NUwonen en Stijlvol Wonen. Daarnaast bieden we hiermee een nóg onderscheidender data-verhuissegment.”

Advertising professionaliseren en het bereik vergroten
Ook voor Huispedia is de samenwerking interessant: ‘’De samenwerking met Sanoma is voor ons weer een grote stap in de goede richting. Hierdoor kunnen wij onze advertising verder professionaliseren en ons bereik vergroten. Daarnaast kunnen we nog beter focussen op waar we echt goed in zijn, informatie simpel en transparant maken voor de woningeigenaar en -zoeker. Om uiteindelijk een snellere groei te realiseren en de woningmarkt echt te veranderen,” aldus Maxim Bours, directeur Huispedia.

Over Sanoma
Met de merken van Sanoma wordt maandelijks 80% van Nederland 13+ bereikt. Met alleen het digitale netwerk van Sanoma wordt 66% van Nederland 13+ bereikt  (bron: NOBO juli ’19). Sanoma heeft het grootste digitale netwerk van Nederland, onder de doelgroep 13+. De publishing partners zijn hier te vinden.

Over Huispedia
Huispedia is Nederlands snelst groeiende onafhankelijke woningplatform dat het allemaal net wat anders doet. Ooit zelf een huis gezocht? Gekocht? Of verkocht? Dan weet je hoe frustrerend dit proces kan zijn. Veel informatie ontbreekt. Over de woning, de omgeving en het aankoopproces. Dat terwijl er gaandeweg overal kosten oppoppen. Het gaat over een grote en belangrijke aankoop in je leven. Ramon & Maxim ervaarde het als gebrek aan controle. Samen hadden zij één gedachte: ‘Dat kan anders’. Daaruit is Huispedia ontstaan.