28 november 2017

Sanoma nieuwe partner voor PLUS als maker inspiratiemagazine

Sanoma gaat aan de slag als de nieuwe maker van het inspiratiemagazine van PLUS.
De keuze voor Sanoma is onder andere gebaseerd op haar vermogen om het PLUS inspiratiemagazine tot een onderscheidend en uniek magazine te maken.

Het PLUS inspiratiemagazine komt zes keer per jaar uit. De eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2.1 miljoen exemplaren. Redactionele, inspirerende content zal centraal staan in het magazine.

Bas Snetselaar, manager Formule & Communicatie Plus: “Plus staat voor ‘goed eten, voor iedereen, elke dag’. Sanoma heeft in haar voorstellen aangetoond deze positionering uitstekend door te kunnen vertalen naar het inspiratievolle magazine waar we voor onze klanten naar op zoek zijn.”

“Wij zijn trots om PLUS als vooruitstrevende supermarkt te helpen bij het verdiepen en uitdragen van hun visie op ‘goed eten’, aldus Joyce Nieuwenhuijs, Brand Director Sanoma. Met het nieuwe inspiratiemagazine creëren we impact, en brengen we de consument in beweging. Het inspiratiemagazine van PLUS zal een echt cadeautje worden.”

Inspirerende content zal centraal staan in het magazine. “Hierbij zal uiteraard een commerciële boodschap aanwezig zijn, maar deze zal niet de boventoon voerenDat is waar de kracht van branded content in schuilt, zegt Lyn Kuyper, Head of Branded Content Sanoma. Het getuigt van lef dat PLUS voor redactionele relevantie gaat. GENIETEN zal verhalen bevatten over goed eten en waarom dat belangrijk is. En kijkjes in de keukens van buren, bekenden en van onbekenden. We geven veel tips waardoor de dagelijkse drukte een beetje meer behapbaar wordt.”

Brand publishing is een groeiende business voor Sanoma, die eerder al onder andere magazines maakte voor Brugman, Montèl, Etos, Audi en Grohe.