6 februari 2019

Sanoma neemt meerderheidsbelang in Panel Inzicht

Sanoma neemt een meerderheidsbelang in Panel Inzicht. Panel Inzicht is al jaren één van de grootste online onderzoekpanels van Nederland en is de afgelopen jaren sterk gegroeid in professionaliteit en opdrachtgevers.

Rob Kolkman, CEO Sanoma Media Netherlands: “Wij versterken met deze acquisitie onze datapropositie voor zakelijke partners. Met inzichten van consumentenpanels kunnen merken de verbinding met consumenten verder vergroten. Panel Inzicht is daarmee een belangrijke aanvulling op de data en inzichten die wij zelf al verkrijgen via onze crossmediale merken.”

Mark Hoornweg, oprichter en eigenaar van Panel Inzicht: “Sanoma is een professioneel mediabedrijf dat ons de ruimte biedt om te excelleren waar we goed in zijn, namelijk marktonderzoekers en respondenten met elkaar in contact brengen. We zien dat het steeds belangrijker wordt om via de juiste kanalen in contact te zijn met de consument. Dat is wat Sanoma ons biedt met haar crossmediale portfolio en bereik.”

Over Panel Inzicht
Panel Inzicht is een veldwerkleverancier en dataspecialist en voor klanten dé connectie naar hun (onderzoeks-)doelgroep. Panel Inzicht begeleidt onderzoekers bij het uitvoeren van online kwantitatief onderzoek en sinds 2014 zijn diverse panels opgebouwd. De oplossingen die Panel Inzicht biedt worden ingezet op allerlei verschillende onderzoeksgebieden in zowel binnen- als buitenland.

De acquisitie is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van Sanoma Media Netherlands.