• Personal Care

    Whitepaper

Vrouwen zijn meer geïnteresseerd in persoonlijke verzorging dan mannen. Zij weten meer over de laatste trends en anderen vragen vaker om hun mening. Vrouwen gebruiken meer dan mannen informatiebronnen tijdens het zoeken naar inspiratie en informatie. Het bezoeken van een winkel, reclamefolders en de mening van vrienden/familie/kennissen zijn de belangrijkste bronnen voor informatie en inspiratie. Vooral informatie in de winkel speelt een belangrijke rol. Vrouwen maken de keuze voor persoonlijke verzorgingsproducten vaker op gevoel dan mannen. Nederlanders zijn redelijk merktrouw op dit gebied: 54% zegt open te staan voor een nieuwe aanbieder. Dit zijn vooral vrouwen. Zij zijn ook eerder geneigd een merk aan te raden aan anderen.

Onderzoek onder 2.000 mensen

Sanoma houdt elke vijf jaar een breed doelgroeponderzoek onder ruim 2.000 consumenten. Het gaat hierbij om een representatieve studie onder Nederlanders in de leeftijd van 18 tot 65 jaar, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos.

Bekijk de whitepaper