• Whitepaper Home Deco

Nederlanders houden zich graag bezig met het inrichten van hun huis. Vrouwen hebben meer interesse in Home Deco dan mannen en lezen vaker woonbladen. Bovendien kiezen ze meer dan mannen op gevoel voor producten. Voor inspiratie en oriƫntatie gebruiken Nederlanders verschillende bronnen. Het meest populair zijn het bezoeken van winkels en het bekijken van reclamefolders met aanbiedingen. Ook bij het inwinnen van informatie is het advies in de winkel en uit de folder belangrijk: meer dan de helft maakt hier gebruik van. Ook al trekt een aanbieding iemand naar de winkel, het kiezen voor een product gebeurt uiteindelijk op basis van advies in de winkel over prijs, kwaliteit, uiterlijk en gebruiksgemak. Nederlanders zijn trouwens weinig merktrouw, wellicht door de trendgevoeligheid van de branche.

Onderzoek onder 2.000 mensen

Sanoma houdt elke vijf jaar een breed doelgroeponderzoek onder ruim 2.000 consumenten. Het gaat hierbij om een representatieve studie onder Nederlanders in de leeftijd van 18 tot 65 jaar, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos.

Bekijk de whitepaper