• Food

    Whitepaper

Vrouwen hebben een grotere interesse in voeding, staan meer open voor nieuwe aanbieders en zijn eerder geneigd een merk aan te raden aan anderen. De winkel en aanbiedingen spelen zowel bij de oriƫntatie op voedingsproducten als bij de uiteindelijke beslissing tot aankoop een rol. Voor inspiratie op het gebied van voeding gebruiken Nederlanders verschillende bronnen. Tijdschriften en tv worden gezien als belangrijke kanalen om inspiratie op te doen. Vrouwen maken de keuze voor voedingsproducten vaker op gevoel dan mannen. Nederlanders zijn weinig merktrouw op dit gebied: 70% zegt open te staan voor een nieuwe aanbieder. Vooral vrouwen staan hiervoor open. Zij zijn ook eerder geneigd een merk aan te raden aan anderen.

Onderzoek onder 2.000 mensen

Sanoma houdt elke vijf jaar een breed doelgroeponderzoek onder ruim 2.000 consumenten. Het gaat hierbij om een representatieve studie onder Nederlanders in de leeftijd van 18 tot 65 jaar, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos.

Bekijk de whitepaper