• Fashion

    Whitepaper

Vooral vrouwen zijn geïnteresseerd in kleding. Zij zoeken meer naar informatie en inspiratie en beslissen vaker alleen over welke kleding er gekocht wordt. Zij lezen meer glossy’s en er wordt vaker naar hun mening gevraagd. Om een goed advies aan ande ­ ren te kunnen geven, zoeken vrouwen actiever naar inspiratie en informatie dan mannen. Ondanks het feit dat Nederlanders over het algemeen relatief weinig advies geven over kleding, zijn vrienden, familie en kennissen wel een belangrijke bron van inspiratie. Een bezoek aan de winkel, reclamefolders en websites van winkels zijn voor Nederlanders de belangrijkste bronnen voor inspiratie en informatie. Als vrouwen zich oriënteren via online kanalen, gebruiken ze vooral de laptop. Vrouwen zijn wat betreft kleding meer gevoelsmensen. Mannen kiezen daarentegen vaker op basis van verstand.

Onderzoek onder 2.000 mensen

Sanoma houdt elke vijf jaar een breed doelgroeponderzoek onder ruim 2.000 consumenten. Het gaat hierbij om een representatieve studie onder Nederlanders in de leeftijd van 18 tot 65 jaar, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos.

Bekijk de whitepaper