• Kwalitatieve mediaplanning met waarden van 150+ merken mogelijk

    Sanoma heeft samen met marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) de BSR Quality Planner gelanceerd. Deze nieuwe kwalitatieve tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens. Hiermee krijgt het alom geprezen ‘quality planning-systeem’, dat zo’n 20 jaar geleden – door Sanoma-voorloper VNU – werd geïntroduceerd, een grondige update en nieuwe kwaliteitsimpuls.

Grootschalig onderzoek
Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken, werden beoordeeld door in totaal meer dan 7.000 consumenten. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet en welke positie het heeft in het BSR-model. 

Betere matches en inspiratie
De BSR Quality Planner geeft inzicht in de uitstraling en betekenis van merken. In deze interactieve tool kunnen we matches tussen mediamerken en productmerken maken, op basis van de positie in het model of de campagnedoelstelling (kwalitatieve mediaplanning). Ook hebben we insights verkregen voor (branded) contentontwikkeling, op basis van de aan merken toegekende waarden in het model (inspiratie voor creatie). De BSR Quality Planner is gebaseerd op de overtuiging dat een merk versterkt kan worden door de advertentieruimte zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij de uitstraling van dat merk (of hier juist een bewuste mismatch in te maken, als dat gewenst is voor de campagnedoelstellingen).

Vraag een demonstratie aan!