19 december 2019

Overname Sanoma Media Netherlands door DPG Media

Zoals je wellicht al hebt gehoord, is op dinsdag 10 december bekend gemaakt dat Sanoma Corporation het voornemen heeft om Sanoma Media Netherlands te verkopen aan DPG Media, een leidend Nederlands en Belgisch crossmediaal bedrijf. Dat is natuurlijk groot en mooi nieuws. De overname biedt ook mooie kansen voor adverteerders. Natuurlijk in de vorm van het gecombineerde bereik van beiden partijen, maar ook de bundeling van expertise op het gebied van data, marketing en creativiteit biedt kansen.

Sanoma Media Netherlands heeft een prachtig portfolio met sterke merken waarmee we onderscheidende producten voor consumenten en adverteerders ontwikkelen in Nederland en België. De afgelopen jaren is uitstekende groei gerealiseerd op het vlak van nieuws en data en ook op het gebied van print zitten we niet stil. Daarmee is er een goede basis voor toekomstige groei neergezet. Want Sanoma Media Netherlands heeft de ambitie om verder te groeien en de strategie is daar ook op gericht.

DPG Media kan met haar investeringskracht, relevante expertise en schaalgrootte de groeiambitie van Sanoma Media Netherlands succesvol verwezenlijken. Na de overname komen de mooiste merken van Nederland/België in één mediabedrijf. Bovenstaande is dan ook de reden voor het feit dat zowel Sanoma als DPG Media dinsdag 10 december 2019 vol trots de aankondiging hebben gedaan dat Sanoma Media Netherlands van eigenaar zal wisselen.

De overname is een voornemen dat nog voorgelegd wordt ter akkoord van de ACM en beider ondernemingsraden, pas dan vindt definitieve closing plaats en gaan kunnen wij vanaf dan als één verder. Tot aan die tijd opereren beide bedrijven nog afzonderlijk. Dit betekent dat er voor jou tot die tijd in ieder geval niets verandert. Wij gaan 2020 fris van start met de plannen die we al met elkaar gemaakt hebben of aan het maken zijn.

Mocht je nog specifieke vragen hebben over wat dit voor onze lopende of toekomstige samenwerking zal betekenen, richt je dan tot je accountmanager.

Wij kijken uit naar een fantastisch 2020 met veel mooie campagnes!