• Over Sanoma

    De kracht van sterke merken

Over Sanoma

Wij mogen ons vol trots het sterkste lokale mediabedrijf van Nederland noemen. Die positie willen wij niet alleen behouden, maar ook verder uitbreiden in termen van marktpositie, performance en reputatie. Dat is onze ambitie.

Wij inspireren, informeren en verbinden. De hoofdboodschap is dat Sanoma als beste in staat is om door redactioneel vakmanschap het beste verhaal te brengen, door onze data expertise op het juiste moment, aan de juiste audience gebracht, met het grootste vertrouwen.

Deze mix van succesvolle ingrediënten geeft de perfecte verbinding met klanten en daarmee kunnen we de maximale impact realiseren om de doelgroep te bereiken.

Met ons crossmediale portfolio zijn we in staat elke consument in Nederland te bereiken. Wij hebben direct contact met onze lezers, kijkers, gebruikers en bezoekers en halen zo heel veel kennis in huis. Daarom weten wij als geen ander wat er leeft. Deze kennis biedt toegevoegde waarde voor onze zakelijke partners. En het geeft ons de mogelijkheid perfect passende combinaties en creatieve oplossingen aan hen aan te bieden.
Vanzelfsprekend geven onze gebruikers hierbij de richting aan. Evenals onze adverteerders. Hun wensen en behoeftes vormen de sturende kracht achter ons aanbod van producten en diensten.

De kracht van de vertrouwde merken van Sanoma
In tijden dat de term ‘fake news’ veelvuldig valt, wordt de consument steeds kritischer. Het vertrouwen in overheid, merken en (social) media is nog nooit zo laag geweest. Wat betekent dit voor adverteerders? Sanoma deed in samenwerking met Mediabrands Marketing Sciences recent drie studies naar de invloed van vertrouwen in media op de effecten van reclame. Wat blijkt? Adverteren in een vertrouwde media-omgeving verhoogt het advertentie-effect. En dit effect is het sterkst binnen magazines (print). Daarnaast is gebleken dat de merken van Sanoma ieder in zijn categorie het hoogst scoren op betrouwbaarheid. In de context van vertrouwen is het dus effectief adverteren.

Onderdeel van Sanoma Group

Sanoma Media Netherlands is onderdeel van de Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen. Samen helpen wij onze lezers, kijkers, gebruikers en bezoekers de wereld om ons heen te begrijpen.

Sanoma Group is beursgenoteerd van de Nasdag in Helsinki, Finland. Sanoma Media Finland is het toonaangevende Finse crossmediaal mediabedrijf. De kranten, tijdschriften, tv- en radiokanalen, online en mobiele media bieden informatie, ervaringen en entertainment. Sanoma Media Finland bereikt de meeste Finnen elke dag.

Onder de Sanoma Group valt ook Sanoma Learning. Sanoma learning is een toonaangevende Europese leverancier van leeroplossingen in print en digitaal formaat. De naadloos geïntegreerde print-, digitale en hybride oplossingen helpen om het basis-, voortgezet en beroepsonderwijs effectiever te maken. Sanoma Learning bestaat uit vijf bedrijven die actief zijn in vijf Europese landen. Deze lokale leerbedrijven, VAN IN (België), Sanoma Pro (Finland), Malmberg (Nederland), Nowa Era (Polen) en Sanoma Utbildning (Zweden), behoren tot de beste in hun eigen markten en groeien nog steeds.

Meer informatie voor investeerders vind je hier.

Onze geschiedenis

Onze indrukwekkende historie gaat terug tot 1913. Een periode waarin we louter tijdschriften produceerden. Vanaf 1996 zijn we actief op internet. Van dichtbij hebben we dan ook gezien welke veranderingen technologie teweegbrengt. Dit heeft ertoe geleid dat we wat betreft het genereren van digitale omzet nu op de tweede plaats staan. Met de komst van social media en de snelle technologische ontwikkelingen van media, zijn alle Sanoma merken nu 24/7 aanwezig bij de consument. Via video kanalen, sites en social apps zijn de titels meegegroeid tot 360 graden-merken en bieden de consument unieke en relevante content.