22 augustus 2019

Ouders van Nu lanceert kledinglijn voor baby’s

Aangepast op het leven van ouders anno nu

Ouders van Nu lanceert een kledingset voor pasgeboren baby’s. De nieuwe, genderneutrale set is zo ontwikkeld dat-ie naadloos aansluit op het leven en de behoeftes van jonge ouders. Gemaakt van zacht, verantwoord geproduceerd biokatoen én met slimmigheden in het ontwerp die het leven van ouders er efficiënter op maken. En daar hebben ze vooral behoefte aan, blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu.

Ouders van jonge kinderen waarderen hun leven als positief, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu. Maar het is ook druk. Ouders werken steeds meer, maar vinden het ook belangrijk om qualitytime met hun kinderen te hebben. Sterker nog: ze besteden meer tijd aan hun kinderen dan vroeger werd gedaan. Vraag je een jonge ouder waar hij of zij behoefte aan heeft, dan scoort me-time hoog (48%). Hoofdredacteur Hilde Tholen: ‘De nieuwe kledinglijn van Ouders van Nu zit vol slimmigheden die zorgen voor tijdwinst en rust. Ook de afweging voor een verantwoorde kledinglijn is bewust, veel ouders zijn bezig met de wereld om hen heen en hoe ze daaraan hun steentje kunnen bijdragen. Onze redactie heeft zich gebogen over de vraag: wat kunnen we op het gebied van kleding bijdragen aan handigheden, hacks en duurzaamheid? Hoe kunnen we hun leven er makkelijker op maken? Jonge ouders hebben immers al genoeg aan hun hoofd.’

Slimme set
Het kledingpakket bestaat uit 8 items: 2 overslagrompers met lange mouwen, 1 broekje, 1 mutsje (aan twee kanten draagbaar), 2 bandana’s, 1 omslagdoek (ook geschikt voor de maxicosi) en een 1 multifunctionele tas. Handig: het broekje is zo gemaakt dat je de omslag bij de pijpjes over de voetjes kunt schuiven, als een soort sokjes die nooit kwijtraken. De bandana kun je als spuugdoek maar door de handige drukker ook als slab gebruiken en de tas kun je zo knopen dat het meteen een opberger aan het ledikant of de box is. De new born-set is verkrijgbaar in maat 62, te koop via shoppen.oudersvannu.nl/newborn en kost € 89,65. Abonnees en Voordeelpashouders krijgen 40% korting.

Eerste Hulp in tropenjaren
Ouders van Nu ziet het als haar taak om jonge ouders te ondersteunen tijdens de eerste belangrijke jaren van hun kind. Met het tijdschrift, de opvoedboeken, de website, het forum, socialmediakanalen en een festival bereikt Ouders van Nu jaarlijks 1,7 miljoen ouders en voorziet ze van up-to-date, praktische én leuke informatie, opvoedadvies en herkenbare persoonlijke verhalen. De ontwikkeling van de kledinglijn past dan ook perfect binnen deze focus.