• Branded Content

    Branded content is content met een journalistieke inslag. Het wordt gemaakt vanuit de tone of voice en  look & feel van het mediamerk, en heeft een sterke redactionele uitstraling. Zo lift je boodschap mee op het redactionele umfeld van de desbetreffende titel. Voor elke branded content uiting wordt een plan op maat gemaakt. Binnen het netwerk van Sanoma  zijn er verschillende online, offline mogelijkheden.

    Sponsored articles/smarticles, nieuwsbrieven, social (FB, Instagram & Pinterest), podcasting en branded video’s. Advertorials in print; ook winacties behoren tot de mogelijkheid.

Sponsored article/smarticle

Het sponsored article of smarticle wordt door de redactie geschreven en is inzetbaar als desktop en mobile advertising formaat. Het heeft de look and feel van de desbetreffende titel. De merkuiting wordt versmolten met content die redactionele waarde toevoegt in het artikel. Mogelijkheden:

  • Titels, alle m.u.v. jeugdbladen (DD, Tina, ZZD)
  • Inzet, varieert van 1 dag (nu.nl) tot blijft online
  • Tarief, varieert per titel, gemiddelde CPV € 1,24 (excl. Productiekosten)

Nieuwsbrief

Laat een overzicht zien van de leukste artikelen, video’s en nieuwtjes van de week die de doelgroep moet weten en wil weten. De nieuwsbrief staat vol artikelen die aansluiten bij de interesses en van de lezer(es) en is inzetbaar als desktop en mobile advertising formaat. Daar kan ook de branded boodschap van een adverteerder tussen staan.

De nieuwsbrief wordt altijd  ingezet in combinatie met een sponsored article. Hierdoor krijgt je commerciële boodschap een extra boost. Mogelijkheden:

  • Verscheidene titels, inzet altijd i.c.m. met sponsored article, m.u.v. Autoweek, Donald Duck & ZoZitDat.

Social media - Facebook only

Post
Om in een korte tijd een groot bereik voor je merk/product te realiseren, is de Facebook only post de ideale inzet. De boodschap zal alleen op Facebook te zien zijn en kan direct doorlinken naar de website van de adverteerder.

Video
Er wordt een video geproduceerd waarin het product/service van de adverteerder duidelijk naar voren komt. De video zal altijd via het sponsored item ofwel social only kanaal worden aangejaagd. De video kan ook in een serie worden afgenomen.

Instagram

Post
Een post op het Instagram profiel van de titel of influencer (bijv. hoofdredacteur). Deze blijft voor altijd zichtbaar. Hierin kunnen tags en hashtags worden geplaatst die naar de adverteerder linken.

Video
Een video (max. 1min) op het Instagram profiel van de titel of influencer (bijv. hoofdredacteur). Deze blijft voor altijd zichtbaar. Hierin kunnen tags en hashtags worden geplaatst die naar de adverteerder linken.

Story
Een eenmalige shout-out in de stories van de titel of influencer (bijv. hoofdredacteur). Hierin kunnen linkjes en polls worden geplaatst voor extra interactie met het publiek.

Pinterest

Een Pin op vtwonen.nl: Om jouw merk in Om jouw merk op inspiratieve wijze onder de aandacht te brengen bij de lezeres, die zich graag laat verrassen door de look en feel van haar favoriete tijdschrift.

De uiting zal zichtbaar zijn op de Pinterest pagina van vtwonen en zal direct doorlinken naar het bijbehorende sponsored article op de website van vtwonen.  “Op Instagram zijn merken op zoek naar klanten op Pinterest zijn klanten op zoek naar merken.”

Audio

Branded podcast
Het luisteren van podcast wordt in Nederland steeds populairder. De podcast heeft bij NU.nl een bijzonder hoog uitluisterpercentage van maar liefst 86%. Met een branded podcast kun je op NU.nl jouw verhaal vertellen.

Je branded story (van 2 tot 3 min.) wordt geïntegreerd in de podcast. De podcast wordt als direct podcast smarticle in app en auto-play op web ingezet. Minimale afname in serie van vijf podcasts.

Pre-roll/mid-roll
Het is mogelijk om een pre-roll (van 15-30 sec.) voor of mid-roll (van 15-30 sec.) in de podcast te plaatsen. Hierin wordt vermeld dat de podcast mede mogelijk gemaakt wordt door de [adverteerdersnaam], eventueel met een CTA.Tarief :  Pre-roll/mdi roll € 50cpm

NB: Om een duidelijke onderscheid te maken tussen de podcast en de commerciële boodschap, kiest nu.nl ervoor de pre-roll of mid-roll niet door de presentator van de podcast te laten inspreken

Overige mogelijkheden

Los van de voorgaand genoemde branded content mogelijkheden zijn er verschillende titel overkoepelde en titel specifieke advertentie mogelijkheden.

O.a. de Nujunior – nieuwsquiz de Fashion chick What to wear app, het vtwonen testpanelof de Qwiz-Poll

Al deze maatwerk oplossingen bieden adverteerders de uitgelezen mogelijkheid zich te onderscheiden en hun merk bij onze lezers onder de aandacht te brengen.

 

 

 

 

Wil je meer informatie?

Neem contact met ons op!