5 oktober 2018

Nieuw: AutoWeek Campers

De bloeiende campermarkt biedt aanleiding voor de lancering van een nieuw magazine. AutoWeek Campers ligt vanaf 2 oktober voor het eerst in de winkel en zal vijf keer per jaar worden uitgebracht.

Het magazine van 100 pagina’s biedt inspiratie en informatie voor wie een camper heeft of een camper zou willen kopen of huren. Er worden veel campers getest: van buscamper tot integraal, nieuw of klassiek. Maar AutoWeek Campers helpt ook lezers bij het plannen van een reis door middel van ideeën voor bestemming aan te dragen en praktische tips voor bijvoorbeeld het boeken van een veerboot. AutoWeek Campers kenmerkt zich door duidelijke fotografie en inspirerende verhalen over reisbestemmingen, gebruikerservaringen en tips voor de aanschaf van een volgende camper. AutoWeek Campers richt zich voornamelijk op de actieve reiziger en levensgenieter. Hij of zij houdt van vrijheid en is zelfvoorzienend en wil nieuwe dingen ontdekken.

In AutoWeek Campers passen we het bekende AutoWeek-DNA toe op de wereld van campers. Het magazine bevat unieke content en zal een brede doelgroep aanspreken. De camperwereld staat volop in bloei. De verkopen van nieuwe en gebruikte campers gaan goed en elke vakantieganger zal het zijn opgevallen dat je onderweg ook meer en meer mensen tegenkomt die voor deze vorm van reizen hebben gekozen. Met de camper ga je niet op vakantie, maar echt op reis.”, aldus Damiaan Hage, hoofdredacteur van AutoWeek.

Het magazine is los in de winkel te koop, maar er kan ook een abonnement op worden afgesloten. AutoWeek Campers is onderdeel van een crossmediale-strategie. Naast het magazine, wordt er een online platform ingericht op autoweekcampers.nl en samenwerkingen gezocht met andere Sanoma Media zoals Libelle, Margriet en NU.nl.

Tijdens de lanceringscampagne profiteren nieuwe abonnees van een speciaal welkomstaanbod; 1 jaar (5 edities) voor € 15.

AutoWeek Campers is onderdeel van AutoWeek
AutoWeek is het grootste crossmediale automotive platform van Nederland. Naast het AutoWeek-magazine dat wekelijks verschijnt, valt AutoWeek Classics, AutoWeek GTO en AutoWeek Campers in het printportfolio. AutoWeek werkt nauw samen met NU.nl op het NUAuto domein. Daarnaast bereikt autoweek.nl ruim 1,4 miljoen unieke bezoekers* per maand en is met o.a. de AutoWeek Kentekencheck, AutoWeek Private Leasevergelijker en het ruime occasionaanbod het startpunt voor veel autobezitters, liefhebbers en autokopers. In totaal bereikt AutoWeek 2,1 unieke personen per maand. AutoWeek is onderdeel van Sanoma Media Netherlands B.V.

*Cijfers zijn afkomstig van NOBO.