29 januari 2019

Libelle.nl grootste online vrouwenplatform van Nederland in 2018

Libelle.nl heeft maar liefst 6,1 miljoen unieke bezoekers getrokken in 2018. Daarmee is de website het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit jaarcijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

De groei is vooral te danken aan een vernieuwde contentstrategie, waarbij is ingezet op verkeer uit verschillende kanalen, en niet langer de voornaamste focus ligt op Facebook.

Vooral artikelen over Boer Zoekt Vrouw, met name de wekelijkse blog van Libelle’s redacteur Elselien van Dieren, en trends op mode- en beautygebied trokken veel bezoekers. Op Libelle TV was ‘Zó haal je die gele vlekken uit je witte t-shirt‘, van het succesvolle format Lieke Houdt Huis, de best bekeken video.

Verkiezing
Het afgelopen jaar werd Libelle.nl ook al verkozen tot Populairste Lifestyle Website van het Jaar. De website kreeg de meeste stemmen van het publiek in de categorie Lifestyle.

Totaalbereik
Niet alleen online is Libelle het grootste vrouwenmediamerk van het land. Met een totaalbereik van 3,4 miljoen lezers per maand staat Libelle bovenaan de lijst van mediamerken (online en printbereik) van de stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Over libelle.nl
Libelle.nl is hét online platform voor alles wat vrouwen willen weten, van persoonlijke verhalen, de laatste nieuwtjes over gezondheid & psyche tot huishoudtips en trends & video’s die je niet mag missen. Libelle.nl bereikt jaarlijks 6,1 miljoen mensen in Nederland (6+).