Neem gerust contact op

We helpen je graag telefonisch verder. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9.00 tot 21.00 uur.

Bellen met Sanoma
Op werkdagen bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur

Sanoma Account

Met Sanoma Account maak je een account aan en zijn de websites en apps van Sanoma eenvoudig toegankelijk via één inlogsysteem. Simpel en snel toegang tot je favoriete online merken met slechts één gebruikersnaam en wachtwoord. Met je Sanoma Account heb je toegang tot relevante en gepersonaliseerde inhoud van de Sanoma merken. Sanoma biedt extra content voor iedereen met een login.

Direct contact met Sanoma

Telefonisch contact

Direct contact met één van onze medewerkers?

Bellen met Sanoma
Bel 088 - 550 02 50
Op werkdagen bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur

Gemak en overzicht

Je Sanoma Account biedt gemak en overzicht: één inlog voor alle websites en apps van Sanoma. Hiermee werk  je simpel én snel je gegevens bij en pas je je instellingen aan voor alle merken.

Privacy staat voorop

Jouw privacy is voor ons erg belangrijk. We verzamelen gegevens om onze websites en apps steeds beter te maken en meer op jouw behoeften af te stemmen. Met je Sanoma Account wijzig je je privacy instellingen eenvoudig en snel.

De merken van Sanoma

Met je Sanoma Account heb je toegang tot alle websites en apps van Sanoma en profiteer je direct van alle voordelen die onze merken je bieden. Bekijk de merken en voordelen van Sanoma Account.

Veelgestelde vragen

1

Wat is een Sanoma Account?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Met een Sanoma Account zijn de websites en apps van Sanoma eenvoudig te benaderen via één inlogsysteem. Simpel en snel toegang tot je favoriete online merken met slechts één gebruikersnaam en wachtwoord. Je kan eenvoudig je Sanoma Account gegevens bijwerken en instellingen aanpassen voor de verschillende websites en apps. Inloggen kan bij onder andere de volgende merken: NU.nl, LINDA, KIJK, Libelle, Margriet en Veronica. Dat betekent dat je met één inlognaam en één wachtwoord kunt inloggen op al deze sites. Alle websites die met het Sanoma Account toegankelijk zijn herken je aan het Sanoma Account icoon.

2

Hoe maak ik een Sanoma Account aan?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je kan je Sanoma Account aanmaken op één van de websites of apps van de verschillende merken van Sanoma. Je herkent het Sanoma Account aan het S-icoon rechts bovenaan de pagina.

  1. Kies voor ‘Registreren’ als je een nieuw account wilt aanmelden.
  2. Als je je al hebt geregistreerd met je Sanoma Account bij één van de merken van Sanoma, dan kies je voor Inloggen. Voer je e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen of kies voor Inloggen met Facebook.
3

Hoe beheer ik mijn Sanoma Account?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Om je Sanoma Account te beheren, log je in en klik je op ‘Mijn Account’. Je komt dan in een scherm met je accountgegevens. Hier kan je je e-mailadres, overige gegevens en privacy instellingen wijzigen. Na het opslaan gelden de wijzigingen voor alle merken waar je het Sanoma Account gebruikt.

4

Wat zijn de voordelen van een Sanoma Account?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Met je Sanoma Account heb je toegang tot relevante en gepersonaliseerde inhoud van de Sanoma merken. Sanoma biedt extra content voor iedereen met een login. In de toekomst worden nog meer Sanoma merken toegankelijk via het Sanoma Account. Daarnaast biedt de login gebruiksgemak: je kan nu zelf en op één plek je persoonlijke gegevens bijwerken, voorkeuren wijzigen en instellingen aanpassen voor verschillende websites en apps.

5

Op welke sites of apps kan ik gebruikmaken van het Sanoma Account?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Op dit moment zijn o.a. NU.nl, LINDAnieuws.nl, LINDA.tv, Oúders van Nu, Libelle, Fashionchick, KIJK, SBS6, CookLoveShare.nl, Margriet en Veronica onderdeel van een Sanoma Account. Alle merken van Sanoma zullen in de toekomst toegankelijk zijn met de login.

6

Waar staat de S voor?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

De S staat voor Sanoma, de uitgever van meer dan 100 uiteenlopende merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica. Ga voor een overzicht van alle merken naar www.sanoma.nl/merken.

7

Hoe werkt inloggen met mijn Sanoma Account als ik meerdere Sanoma producten gebruik?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Jouw accountgegevens zijn hetzelfde voor alle Sanoma merken die op hun homepage het Sanoma Account logo hebben staan. Als je een Sanoma Account hebt aangemaakt op één van deze sites zal dit automatisch herkend worden op andere sites met een Sanoma Account.

8

In welke browsers werkt het Sanoma Account?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Alle gangbare browsers worden ondersteund door het Sanoma Account (Firefox, Chrome, Internet Explorer, Safari).

9

Ik wil niet dezelfde login gebruiken voor alle merken van Sanoma, wat moet ik doen?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je kunt aparte logins aanmaken voor ieder merk door een ander e-mailadres te gebruiken.

10

Als ik inlog via mijn Facebook profiel, worden er dan gegevens tussen mijn account en Facebook uitgewisseld?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Als je inlogt via Facebook worden jouw voor- en achternaam en e-mailadres aan ons doorgegeven. Dit is gelijk aan de gegevens die benodigd zijn om een Sanoma Account te registreren. Zonder jouw toestemming wordt er niets geplaatst op jouw Facebook timeline en is dit niet zichtbaar voor Facebook-vrienden.

11

Het lukt mij niet om een Sanoma Account aan te maken.

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je hebt waarschijnlijk reeds een account aangemaakt op een andere website of app van Sanoma, die onderdeel van Sanoma Account is, bijvoorbeeld op NU.nl of LINDA.tv. Als je op de link Wachtwoord vergeten klikt, ontvang je gegevens om een nieuw wachtwoord in te stellen. Daarna kan je met de combinatie van je e-mailadres en je nieuwe wachtwoord inloggen.

12

Ik heb al eerder een Sanoma Account aangemaakt op één van de merken van Sanoma die nu Sanoma Account voeren. Moet ik nu nog een account aanmaken?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Nee, het toevoegen van een account aan jouw profiel gaat dan automatisch. Op het moment dat je op de betreffende site of in de app komt en inlogt wordt je account automatisch omgezet naar een Sanoma Account.

13

Ik wil niet inloggen via mijn Facebook profiel maar wel gebruik maken van een Sanoma Account

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je kunt gebruik maken van het Sanoma Account door een profiel aan te maken met je e-mailadres en een door jezelf gekozen wachtwoord. Het is niet verplicht om hiervoor Facebook te gebruiken.

14

Mijn e-mailadres is al bekend, maar ik heb nooit een Sanoma Account aangemaakt op de betreffende website of app.

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je hebt waarschijnlijk reeds een login aangemaakt op een andere website of app van Sanoma, die onderdeel van een Sanoma Account is, bijvoorbeeld op NU.nl of LINDA.tv. Als je op de link ‘Wachtwoord vergeten’ klikt, ontvang je gegevens om een nieuw wachtwoord in te stellen. Daarna kan je met de combinatie van je e-mailadres en je nieuwe wachtwoord inloggen.

15

De activatielink werkt niet.

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Indien de link om je Sanoma Account te activeren niet werkt, neem dan contact op met de klantenservice van het merk waarvoor je wilt inloggen. De klantenservice van het betreffende merk kan de aanmelding voor je afronden.

16

Ik heb nooit een login geregistreerd, maar ik sta wel als ingelogd, hoe kom ik van deze login af?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je bent in het verleden geregistreerd met een account bij een van de merken van Sanoma en SBS. Deze accounts zijn gemigreerd naar Sanoma Account. Het is op dit moment nog niet mogelijk om zelf je account te verwijderen. Een optie is om je account niet meer te gebruiken, je account kan na 18 maanden worden verwijderd uit de database van Sanoma|SBS. Als je je account wilt verwijderen kan je ook contact opnemen met de klantenservice van het merk waarvoor je je Sanoma Account gebruikt. De klantenservice kan je account dan voor je verwijderen.

17

Ik heb geen toestemming gegeven dat mijn (bv Kieskeurig inlog) werd omgezet naar een Sanoma Account? Mag dit zomaar?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je bent in het verleden geregistreerd met een account bij een van de merken van Sanoma en SBS. Deze accounts zijn gemigreerd naar Sanoma Account onder dezelfde voorwaarden als waar je eerder toestemming voor hebt gegeven. Het is mogelijk om je privacy instellingen voor de gegevens die je achterlaat in Sanoma Account te wijzigen. Ga naar Mijn Account en klik op Privacy Instellingen. Hier kan je gericht adverteren op basis van Sanoma Account gegevens toestaan of weigeren.

18

Ik kan niet inloggen.

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon
  1. Je hebt waarschijnlijk reeds een login aangemaakt op een andere website of app van Sanoma. Klik op het S-icoon rechtsboven op de pagina en klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’ Je ontvangt dan per mail je gegevens om een nieuw wachtwoord in te stellen. Daarna kan je met de combinatie van je e-mailadres en je nieuwe wachtwoord inloggen.
  2. Probeer je opnieuw aan te melden door op het S-icoon te klikken en je in te loggen
  3. Check je reclame- of spambox in je e-mailaccount of de activatiemail daar wellicht terecht is gekomen.
  4. Mocht het niet lukken om in te loggen, probeer dan een nieuwe account aan te maken door te klikken op Registreren en het registratieproces te doorlopen.
  5. Indien je na het doorlopen van deze stappen nog niet kunt inloggen, neem dan contact op met de klantenservice van het merk waar je wil inloggen.
19

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Klik in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail, waarin je kan klikken op de link ‘Stel hier je wachtwoord opnieuw in om een nieuw wachtwoord aan te maken’.

20

Ik heb een Sanoma Account aangemaakt, maar geen e-mail ontvangen.

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Mogelijk is deze e-mail terecht gekomen in je reclame- of spampostbus. Zo niet, ga dan terug naar de betreffende website en probeer dan nogmaals te ‘Registeren’ of kies voor ‘Wachtwoord vergeten’. Als je de mail ontvangen hebt, klik dan op de link om je aanmelding te bevestigen. Mocht het daarna nog niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice van het merk waarvoor je wilt inloggen.

21

Blijft mijn Sanoma Account altijd toegankelijk?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Indien een Sanoma Account 18 maanden of langer niet gebruikt is, dan kan deze verwijderd worden uit de database van Sanoma. In dat geval word je hier tijdig over geïnformeerd. Ondanks het verwijderen van je login, zullen eventuele berichten

22

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Om je e-mailadres te wijzigen, log je in en klik je op ‘Mijn Account’. Je komt dan in een scherm met je accountgegevens. Hier kan je je e-mailadres, overige gegevens en privacy instellingen wijzigen. Na het opslaan gelden de wijzigingen voor alle Sanoma merken waar je je Sanoma Account voor gebruikt.

23

Hoe zorg ik ervoor dat ik geen e-mails meer ontvang van Sanoma?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Je kunt de e-mail of nieuwsbrief die je ontvangt van Sanoma of een bepaald merk binnen Sanoma uitzetten door onderaan de e-mail te klikken op de link ‘Afmelden’. Het kan zijn dat je ingeschreven bent bij meerdere emaillijsten. Je moet dit proces dan herhalen.

24

Hoe verwijder ik mijn account?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

Het is op dit moment nog niet mogelijk om zelf je account te verwijderen. Een andere optie is om je account niet meer te gebruiken, je account kan na 18 maanden worden verwijderd uit de database van Sanoma|SBS. Als je je account wilt verwijderen kan je ook contact opnemen met de klantenservice van het merk waarvoor je je Sanoma Account gebruikt. De klantenservice kan je account dan voor je verwijderen.

25

Waar worden de gegevens die ik achterlaat voor gebruikt?

Sanoma min icoon
Sanoma plus icoon

De opgegeven gegevens gebruiken we om onze producten en diensten steeds beter te maken en een optimale gebruikerservaring te kunnen realiseren door deze af te stemmen op jouw behoeften. Daarnaast kunnen met de verkregen data gepersonaliseerde producten en diensten worden aangeboden en relevante advertenties worden getoond. In het privacybeleid van Sanoma lees je hoe we omgaan met deze informatie: privacy.sanoma.nl/policy. Het is mogelijk de gegevens om je privacy instellingen voor de gegevens die je achterlaat in Sanoma Account te wijzigen. Ga naar Mijn Account en klik op Privacy Instellingen. Hier kan je gericht adverteren op basis van Sanoma Account gegevens toestaan of weigeren.

Direct contact met Sanoma
Direct contact met één van onze medewerkers? Bellen met Sanoma Bel 088 - 550 02 50 Op werkdagen bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur