• "Sanoma is een mooi bedrijf met sterke merken die me écht aanspreken"

  • "Ik werk vanaf jongs af aan al in een omgeving waar ik interesse in heb, met mooie merken en een diversiteit aan mensen"

  • "Sanoma geeft je de ruimte om het beste uit jezelf te halen"

  • "De dynamiek die dat teweeg brengt vind ik erg interessant"

Debby – Redactie

Debby – Redactie

Hoofdredacteur VIVA

Debby Gerritsen

Waar houdt de hoofdredacteur van VIVA zich mee bezig?
In brede zin houd ik me bezig met het bedenken van de visie van VIVA. Vervolgens zet ik de koers uit en zorg ik ervoor dat deze wordt doorgevoerd. Daarbij is het belangrijk om een goed team te verzamelen. Creatief, energiek en midden in de doelgroep. VIVA wordt gemaakt door een team die het écht snapt.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
Sanoma is een fijn bedrijf. Je weet gewoon waar je aan toe bent en het is er goed geregeld. Ik las VIVA altijd al en vind het een enorme eer om voor dit merk te werken.

Waar ben je trots op?
Ik ben heel trots op mijn team. Misschien een beetje cliché, maar het is echt zo. Het team bruist en zit vol goede ideeën. We zijn een geoliede machine waardoor we ruimte hebben om creatief te zijn en om mooie dingen te verzinnen. We doen écht heel veel met ons kleine team. Naast VIVA, VIVA.nl, VIVA Mama en Zomer/Winterboeken doen we regelmatig onderzoeken en bedenken we campagnes rondom belangrijke vrouwenthema’s. In 2017, een week voor de #MeToo-bom barstte, voerden we samen met Fonds Slachtofferhulp een belangrijke campagne tegen seksueel geweld en seksuele intimidatie. Ook lanceerden we onze eigen toy-lijn. Voor 2019 staat er weer veel op de planning; een podcast, talkshow en natuurlijk de VIVA400!

Wat is je leukste project tot nu toe?
Naast de succesvolle campagne tegen seksueel geweld, ben ik erg enthousisat over de lijst der lijsten: de VIVA400. 400 jonge, succesvolle en ambitieuze vrouwen in één lijst. Hoe leuk is dat! En we groeien ieder jaar: afgelopen jaar hadden we meer aanmeldingen en stemmen dan ooit.

Kan je iets meer vertellen over je team?
We hebben een piepklein maar zeer creatief en gedreven team vast in dienst. Daar omheen hebben we geweldig goede mensen verzameld. Allemaal zijn ze heel trouw aan VIVA, en wij aan hen. Het is ongelofelijk hoe wij kunnen bouwen op loyale freelancers.

Wat vind je zo leuk bij Sanoma?
Sanoma is een fijne, professionele werkgever met alle kennis in huis. Het biedt een werkplek waarbij alles goed is geregeld. Voor creatieven, zoals ik, is dat heel prettig. Als je wilt vlammen, dan kan dat bij Sanoma.

Jeroen – Marketing & communicatie

Jeroen – Marketing & communicatie

Manager Online Sales

Jeroen Brink

Veerle – Sales

Veerle – Sales

Account Director

Veerle Bottenberg

Colin – Redactie

Colin – Redactie

Chef redactie NU.nl

Colin van Hoek

Roger – Sales

Roger – Sales

Hoofd Strategie & Creatie

Roger Verdurmen

Arthur – Sales

Arthur – Sales

Accountmanager Outbound

Arthur Berendsen

Waar houdt een accountmanager outbound sales zich mee bezig? 
Een accountmanager outbound houdt zich bezig met het vinden van orders voor bestaande business en het vinden van new business door klanten en prospects intensief telefonisch te benaderen met portfolio-proposities. Van printuitingen en online campagnes tot aan het uitzetten van corporate events. Voorstellen maken, bellen met betrekking tot passende proposities of daaruit voortvloeiende spinoff’s.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma? 
Sanoma is een van de kroonjuwelen van de Nederlandse media met toonaangevende titels die mij erg aanspreken en waar ik met mijn ervaring in de media goed uit de voeten kan. Daarbij vind ik telefonische verkoop heerlijk om te doen.

Kan je iets vertellen over de cultuur binnen Sanoma?
Het bruist er en er heerst een flow die bijna besmettelijk is omdat iedereen, van welke afdeling dan ook, graag over zijn of haar mogelijkheden spreekt en behulpzaam is. Dat is fijn. Want als je nieuw bent en je  bent op zoek naar informatie om je werk goed uit te kunnen voeren, werkt dat heel prettig!

Wat vind je gaaf bij Sanoma?
Het pand, de merken, de mensen en de mogelijkheden zijn echt vet! Elke afdeling staat open voor ideeën en oplossingen/toepassingen.

Wat is het leukste project dat je hebt mogen doen?
Het zijn meerdere projecten die erg leuk waren om te doen omdat wij bellen op verschillende proposities met de bijbehorende klanten of prospects. Wat ik leuk vind is dat als er een bepaalde propositie is waar je kan Freestylen en out of de box kan denken om er zo klanten bij te vinden. Dat je deze klanten kunt overtuigen om mee te gaan  in een mooie titel van Sanoma, special of online mogelijkheid omdat je het beste bereik voor hun hebt.

Ik heb onlangs nog een klant die zijn brochure in huis-aan-huis-bladen liet verspreiden kunnen overtuigen om dit bij ons beter te gaan doen. Met Libelle hebben wij deze insert mogen verspreiden in de voor hun passende doelgroep en bereik met veel minder waste en een betere ROI voor de klant.

Cees – Finance

Cees – Finance

Manager Planning & Control

Cees van Dam

Dennis – IT

Dennis – IT

Head of IT Data & Digital

Dennis Groenendijk

Waar houdt een Manager Data & Core services binnen Sanoma Business Technology zich mee bezig?
Samen met mijn team houd ik mij bezig met het ontwikkelen en het leveren van de dataplatformen die binnen Sanoma gebruikt worden voor marketing, data-analyse en reporting. Zoals bijvoorbeeld het Marketing Automation platform voor de B2C-marketingafdeling en het Big Data Cloud platform voor onze datascienceanalisten.

Daarnaast leveren wij services voor digitale producten zoals bijvoorbeeld de inlog- en registratieservice voor al onze apps en websites zoals NU.nl.

Als manager houd ik mij daarnaast ook bezig met het definiëren en selecteren van de juiste oplossing binnen onze technology strategie en Architectuur en de bijbehorende financiën, business cases en projecten binnen het datatechnologie domein inclusief de afstemming met de betrokken ondernemers en leveranciers. Wij werken als team over alle merken en bedrijfsmodellen heen aan oplossing voor zowel de consument als de adverteerder.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
Van huis uit ben ik een engineer en geloof ik in een slimme inzet van technologie in combinatie met data om businessprocessen en producten te verbeteren en te transformeren. Daarbij staan klant en consument altijd centraal. Bij Sanoma komen deze zaken allemaal samen en wij zijn als bedrijf al jaren in beweging, zodat continu nieuwe uitdagingen en projecten ontstaan.

Waar ben je trots op?
Dat we op een slimme manier bestaande oplossingen met nieuwe oplossingen combineren. Waardoor we nieuwe producten en businessmodellen combineren zonder dat we elke keer vanaf scratch moeten beginnen. Het is altijd weer mooi als die nieuwe puzzel gemaakt is.

Waarom is het leuk om bij Sanoma te werken?
De afwisseling in werk, continue anders en vanuit Technology werken wij samen met echt elke afdeling, van onze Legal afdeling tot aan de redacties, van Finance tot Data Science. Hierdoor krijg je continu nieuwe inzichten, leer je continu bij en inspireer je elkaar.

Kan je iets meer vertellen over je team?
Mijn team bestaat uit experts en specialisten die bijvoorbeeld gespecialiseerd zijn in Big Data maar in staat zijn om hun kennis te combineren om tot slimme oplossingen en nieuwe producten te komen. Wij werken in multidisciplinaire Agile-teams samen met andere afdelingen of externe leveranciers. Daarom hebben de meesten naast technisch kennis ook inhoudelijke kennis van de producten van Sanoma waaraan ze werken.

Liselot – Marketing & communicatie

Liselot – Marketing & communicatie

B2B Marketeer

Liselot Tensen

Yur – Customer Sales & Service

Yur – Customer Sales & Service

Medewerker Sales & Service

Yur Tetelepta

Waar houdt een medewerker Sales & Service zich mee bezig?
Als medewerker Customer Sales en Services houd ik me gedurende de dag bezig met het beantwoorden van alle vragen die onze abonnees hebben. Daarnaast mag ik onze klanten enthousiasmeren en verblijden met de andere mooie merken uit het Sanoma-portfolio. Tot slot begeleid ik met veel plezier nieuwe collega’s tijdens hun eerste weken bij ons op de afdeling.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
Na het lezen van de vacature heb ik mij meer verdiept in Sanoma en kwam ik erachter dat Sanoma echt crossmediaal is. Dat biedt ontzettend veel toekomstperspectief. Ik wilde graag deel uitmaken van een bedrijf met zoveel mooie merken, waar ontwikkeling centraal staat en mij dus ook stimuleert om het beste uit mezelf te halen zodat ik mezelf iedere dag blijf ontwikkelen en ook kan doorgroeien naar een volgende stap.

Waarom is het leuk om bij Sanoma te werken?
De variatie. Geen dag is hetzelfde. In de tijdschriftenwereld met merken, waar iedereen weleens van heeft gehoord, als LINDA., Viva, Donald Duck, Libelle, Margriet, etc. staat er eigenlijk altijd wel iets leuks te gebeuren. In het razendsnel veranderende medialandschap is het daarnaast ook interessant om te zien hoe Sanoma daarop inspeelt.

Kan je iets meer vertellen over je team?
Naast dat er keihard gewerkt wordt zijn het ontzettend leuke collega’s die ook van een lolletje houden. Die informele werksfeer tussen zowel jong en oud maakt dit één van de leukste afdelingen van het bedrijf.

Eva – Sales

Eva – Sales

Crossmedia Accountmanager

Eva van Heuven

Waar houdt een Senior Accountmanager Agencies zich mee bezig?
In mijn rol als Senior Accountmanager Agencies ben ik verantwoordelijk voor de relatie met een aantal mediabureaus en de labels die daar onder vallen.
Ik help hen om creatieve en succesvolle campagnes op te zetten voor hun klanten. De samenwerkingen die ik met hen mag opzetten, gaan over alle titels en mediamogelijkheden binnen Sanoma.
Daarnaast ben ik als ‘Sanoma-ambassadeur’ veel op pad om bij de klant ons verhaal te vertellen en hen te overtuigen dat we toffe crossmediale projecten in huis hebben waar zij op kunnen aanhaken.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
Omdat ik echt vind dat Sanoma een ontzettend gaaf contenthuis is met mooie merken. Ik lees een aantal titels ook zelf erg graag. Daarbij is Sanoma een bedrijf dat voorop loopt in media-ontwikkelingen. Dat vind ik belangrijk.

Hoe is de werksfeer?
De werksfeer bij Sanoma is goed. Samenwerken is ontzettend belangrijk. Ik schakel niet alleen met andere salescollega’s, maar ook veel met redacties of collega’s uit de verschillende productteams. Dit maakt iedere dag ook anders. Doordat je veel van andere specialismes leert, biedt het ook kansen om over te stappen naar een andere functie binnen het bedrijf. Sanoma biedt veel doorgroeimogelijkheden.

Wat vind je gaaf bij Sanoma?
Ik vind het gaaf dat we alles in één huis hebben. We zijn geen saleshuis dat projecten uitvoert voor een redactie elders in het land. Je loopt makkelijk bij elkaar langs om te brainstormen over ideeën. Daarnaast werken er bij Sanoma gemotiveerde mensen die altijd open staan voor nieuwe initiativen. Je houdt elkaar scherp.

 

Guido – Redactie

Guido – Redactie

Hoofdredacteur Story

Guido den Aantrekker

Maandag
Acht uur ‘s ochtends zit ik achter mijn bureau. De belangrijkste weekdag van Story: maandag deadlinedag. Het binnenkatern (pagina 16 t/m 81) moet om elf uur bij de drukker zijn; het buitenkatern (de 14 eerste en laatste pagina’s) om zeven uur. Als deadlinejunkie vind ik dit een heerlijke dag, zeker omdat we het entertainmentnieuws zo actueel mogelijk meenemen; op de redactie word ik plagerig ‘Mister 40 Seconds’ genoemd omdat ik vaak kort voor het drukken op de verzendknop alsnog tóch een geschiktere foto op de cover voor me zie. Niet lang voor de deadline krijg ik ons coververhaal rond: een primeur over de zwangerschap van Anne Lok, de ex-minnares van Alexander Pechtold; een bizarre wending, want deze zwangerschap zou eerder dit jaar zelf beïndigd zijn. Ik check nog één keer de laatste pagina’s – het is twee voor zeven. Dan gaat mijn duim omhoog en weg is het nummer. Nog gezellig wat nakaarten met het team en dan gaat iedereen huiswaarts. Ik blijf even zitten: hét moment om in stilte de nog onaangeroerde e-mail te lezen. Iets na achten stap ik in mijn auto, half negen ben ik thuis. Net op tijd voor mijn vaste relaxmoment op deadlineavond: met een broodje hete kip voor de buis naar Veronica Inside kijken.

Dinsdag
Er ligt een bijna blanco ‘plank’ voor me: de indeling van de nieuwe Story. Ik deel de vaste rubrieken alvast in, plus de verhalen die op een feestje op maandagavond door onze dame en heren aan de journalistieke frontlinie zijn gescoord. Om twee uur heb ik beneden in de Sanoma-studio de wekelijkse video-opnames van Sterrenstof, een co-productie van Libelle TV en Story. We nemen vijf video’s in één keer op, met onderwerpen uit de nieuwe Story die morgen uitkomt. In tien minuutjes staat alles erop. Op de terugweg langs de postkamer om de hagelnieuwe Story’s op te halen; gisteravond om zeven uur naar de drukker, op dinsdagochtend al in Hoofddorp! Later die middag word ik over Story geïnterviewd door de glossy &C, van Chantal Janzen.

Woensdag
De ochtend besteed ik aan het nadenken over wat opfrissingen aan ons blad. Een nieuwe columnist, een andere rubriek. Een ruwe opzet, die ik later binnen het team ga bespreken. De Story met ons Pechtold-verhaal ligt inmiddels in de winkels en is groot nieuws bij diverse media. Een tv-ploeg van Shownieuws komt mij filmen voor wat quotes over dit onderwerp voor de uitzending van 18.15 uur. Die avond sta ik zelf aan de desk in de ‘late Shownieuws’ om 22.55 uur om erover te vertellen. Gemiddeld twee keer per week mag ik dat co-presenteren als Story-hoofdredacteur. Ik ben dan om zeven uur bij SBS6 op de nieuwsvloer, waar ik de onderwerpen met de eindredacteur en co-presentatoren doorneem. Om 21:15 uur repeteren we de show in de tv-studio, vijf voor elf gaan we live. Ik mag uitgebreid uitweiden over Story-producties, dus met een extra brede smile doe ik mijn verhaal. Even na twaalven ben ik thuis, waar mijn vrouw en ik nog even onze dag doornemen.

Donderdag
‘s Ochtends werk ik wat achterstallige mail weg en overleg ik met onze chefredactie, bureauredacteur en vormgevers over de nieuwe producties. Intussen komt per e-mail een proefcolumn binnen van een BN’er die aangaf graag voor Story te willen schrijven. Naast Catherine Keyl en Dries Roelvink wellicht dus binnenkort nog een celibrity binnen onze gelederen. Eerst maar eens even lezen. Net als gisteravond arriveer ik om zeven uur bij SBS6 voor Shownieuws. Nadien beantwoord ik thuis tijdens het met één oog terugkijken van Pauw de laatste mailtjes, en ga tegen enen slapen. Een lange dag, maar wel een die me energie gaf. Als je doet wat je leuk vindt, is het eigenlijk nooit echt vermoeiend, is mijn ervaring.

Vrijdag
De vrijdag is bij ons een relatief rustige dag. De Story-plank loopt intussen aardig vol met verhalen, en ik praat uitgebreid bij met onze fotograaf Edwin Smulders om de laatste tips en treffers door te nemen. Straks een beetje bijtijds naar huis – lekker weekend vieren!

Elzemieke – Marketing & communicatie

Elzemieke – Marketing & communicatie

Manager B2B Marketing

Elzemieke Olsthoorn

Waar houdt de afdeling B2B marketing zich mee bezig?
We houden ons in de basis bezig met de positionering van Sanoma als businesspartner. Met andere woorden: we doen de marketing voor het totale portfolio van Sanoma, met onze adverteerders als doelgroep. We doen dat door de zichtbaarheid in B2B-landschap te vergroten door (sponsoring van) B2B-events, PR, externe communicatie en ludieke acties. We ontwikkelen proposities en salesmateriaal, doen onderzoeken die het effect van onze media onderbouwen en maken analyses.

Hoe ben je hier terecht gekomen?
Na 12 jaar te hebben gewerkt in soortgelijke functies bij een andere exploitant werd het eens tijd voor iets nieuws. Ik kende al wat mensen die bij Sanoma werkten en kreeg altijd zeer positieve verhalen te horen. En heb gesolliciteerd toen hier een plekje vrij kwam.

Hoe is de werksfeer?
Bij Sanoma heerst een informele werksfeer. Het is een platte organisatie, waar onderling op een prettige manier wordt samengewerkt. Alle disciplines, van BtoC-marketing, branddirectors, accountmanagers tot projectmanagers: iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen. En altijd vanuit het doel zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. De lat wordt hier hoog gelegd en dat is erg leerzaam. Maar er is ook veel flexibiliteit voor medewerkers, dat is erg fijn.

Wat vind je gaaf bij Sanoma?
Dat eigen initiatief wordt gestimuleerd. Als je een goed idee hebt, mag je dat tot uitvoering brengen.

Wat is het leukste project dat je hebt mogen doen?
Het werk van een B2B-marketeer is ontzettend afwisselend, geen dag is hetzelfde. Het leukste project was het organiseren van de Media Summer Sessions waar 400 klanten kwamen. We hebben een paar maanden met een projectteam keihard gewerkt om een super gaaf event neer te zetten. Vol BN’ers, mooie breakoutsessies, workshops en blije klanten. Dat gaf wel een kick.

 

Laura – Redactie

Laura – Redactie

Chef Entertainment

Laura Cuppen

Waar houdt een Chef Entertainment en Tech zich mee bezig?
Ik ben op de redactie verantwoordelijk voor de strategie van de katernen Entertainment en Tech op NU.nl. Dat betekent dat ik vooral vooruit kijk en een strategie bepaal op basis van onze visie en analytics.
Daarnaast bedenk ik met de videoredactie en redacteuren nieuwe videoconcepten voor de katernen.

Hoe ben je hier terecht gekomen?
In september 2014 begon ik als eerste videoredacteur bij NU.nl. Omdat we steeds meer en toffere dingen op NU.nl wilden, mocht ik mijn team uitbreiden. Na vier jaar bestond het team uit videoredacteuren, een animator, iemand die achtergrond video’s maakte, een producer, camjo’s, een chef en ik als coördinator.
Toen er een plek vrij kwam als Chef Tech & Entertainment, heb ik gesolliciteerd omdat ik de kans zag mijzelf weer verder te ontwikkelen op nieuwe vlakken als manager, maar ook in twee werelden die ik interessant vind. Sinds 1 oktober 2018 werk ik in deze rol.

Hoe is de werksfeer?
Het is supertof om met de Tech-redacteuren te werken. Ze weten alles over het laatste tech-nieuws en games. Maar ook over zinvolle en zinloze gadgets. Ze zijn heel goed in brainstormen over toffe achtergrondjes en podcastonderwerpen en we kunnen heerlijk praten over onze honden en katten.

De Entertainment-redactie staat nooit stil en is altijd druk met het nabellen van nieuws, het interviewen van BN’ers en het opnemen van video’s zoals junkets, In de auto met… en In de bladen. De redacteuren zijn geweldig goed in multitasken, naast schrijven wordt er tegelijk heel wat gekletst over alles wat met Hollywood te maken heeft en eigenlijk alles daarbuiten.

Wat vind je gaaf bij Sanoma?
Ik vind de Sanoma Academy heel geslaagd bij Sanoma. Ik heb al heel veel geleerd via de Academy, maar vooral ook veel mensen uit mijn team via de Academy kunnen laten bijscholen. Super nuttig hoe cursussen aangepast kunnen worden naar de vraag en behoeften die er zijn.
Daarnaast de activiteiten die worden georganiseerd om een kijkje in elkaars keuken te krijgen vind ik ook tof, zoals de Media Summer Sessions.

Thijs – Finance

Thijs – Finance

Manager Business Control

Thijs van Weezenbeek

Waar houdt een Manager Business Control zich mee bezig?
Als Manager Business Control voorzie ik het senior management van adequate informatie, stel ik budgetten en forecasts op en lever ik maandelijks financiële resultaten. Vanuit Finance acteren we als business partner voor senior management, bijvoorbeeld ten tijde van Merger & Acquisition trajecten en Sanoma-brede projecten. Daarnaast houd ik me bezig met het aansturen en coachen van een team van Business Controllers.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
De opleidingsmogelijkheden hebben toentertijd voor mij een belangrijke rol gespeeld om voor Sanoma te kiezen. Daarnaast was de functie uitdagend en wilde ik graag werken voor een bedrijf dat aansprekende producten maakt.

Waar ben je trots op?
Ik ben er trots op dat ik in relatief korte tijd ben doorgegroeid van Junior Controller tot Manager Planning & Control.

Waarom is het leuk om bij Sanoma te werken?
De ontwikkelingen in de mediawereld volgen elkaar in rap tempo op. Dat betekent voor een bedrijf als Sanoma dat het zich continu moet aanpassen. De dynamiek die dat teweeg brengt vind ik erg interessant.

Kan je iets meer vertellen over je team?
Ik heb een geweldig team dat bestaat uit zeer diverse persoonlijkheden. Een aantal van hen is al lang werkzaam binnen Sanoma, waardoor zij over zeer veel bedrijfsspecifieke kennis beschikken. Daarnaast zorgt een aantal nieuwe collega’s voor een frisse kijk op bepaalde zaken. Deze combinatie vind ik erg belangrijk.

 

Marty – Strategy

Marty – Strategy

Strategy Manager

Marty le Clercq

Waar houdt een Strategy Manager zich mee bezig?
Ik hou me bezig met de strategie van Sanoma en alle merken die we hebben. Sanoma heeft mooie merken (zowel online als offline) zoals NU.nl, Autoweek, Scoupy en vtwonen (en nog veel meer) en al deze merken hebben te maken met strategische keuzes. De wereld staat niet stil, al helemaal niet als je met consumenten werkt zoals Sanoma doet. Dus analyseren we continu hoe we onze merken moeten positioneren, uitbouwen en naar een volgende fase kunnen brengen. Daarnaast hou ik me ook bezig met het beoordelen en het doen van acquisities van bedrijven om onze portfolio te versterken.

Waarom is het leuk om bij Sanoma te werken?
Ik werk veel samen met verschillende merken en teams, dus ik heb de mazzel dat ik veel collega’s spreek en leer kennen. Het viel me direct op dat de collega’s super enthousiast en creatief zijn, wat natuurlijk erg fijn is om mee samen te werken.

Er wordt veel ruimte gegeven aan medewerkers. Iedereen binnen Sanoma krijgt de ruimte om met nieuwe ideeën te komen voor onze merken. We organiseren bijvoorbeeld “Pitch Your Idea” waarin iedere collega de kans krijgt om zijn of haar idee te pitchen. Ik ben samen met een collega uit mijn team verantwoordelijk voor Pitch Your Idea. Het is leuk om collega’s te motiveren om ideeën in te brengen en ook om alle ideeën te zien. Ik ben echt verrast door de creativiteit en goede ideeën, maar het mooiste van Pitch Your Idea is dat iedereen binnen het bedrijf betrokken wordt bij de vraag “waar gaan we naartoe met Sanoma”.

Kan je iets meer vertellen over je team?
In één woord: GEWELDIG! Zonder dollen, het is een slim en eager team dat altijd bereid is om elkaar te supporten. Het leuke is ook dat eigenlijk iedereen in het team een andere achtergrond heeft, dus het is een mooie mix van persoonlijkheden, expertises en ervaringen.

Luce – Legal/privacy

Luce – Legal/privacy

Privacy Manager

Luce Achterberg

Waar houdt een Privacy Manager zich mee bezig?
Als Privacy Manager voor Sanoma Media Netherlands val ik onder het internationale privacyteam, wat op haar beurt onder Group Legal valt. Ik ben privacyjurist en werk samen met de rest van het Privacyteam aan het privacyprogramma om privacy binnen Sanoma op een steeds hoger niveau te tillen. Daarnaast help ik de business met vragen die zij hebben vanuit de dagelijkse praktijk en met het beoordelen van contracten.

Hoe ziet jouw maandag eruit?
Op maandag ben ik meestal vroeg binnen. Ik check snel mijn mails en bereid mijn besprekingen voor die dag voor. Daarna heb ik een BiLa met de Group Data Protection Officer en nemen we de zaken door die op dat moment spelen en die de komende tijd zullen gaan spelen. De rest van de dag heb ik besprekingen met de business, beantwoord ik privacygerelateerde vragen die ik per e-mail ontvang en hou ik me bijvoorbeeld bezig met public affairs rondom ePrivacy en het IAB Framework.

Hoe ziet jouw dinsdag eruit?
Op dinsdag heb ik ’s ochtends teammeeting met het Privacy Team. De rest van mijn team werkt in Finland, dus we spreken elkaar via een videoconference. Verder help ik bijvoorbeeld één van de Sanoma Privacy Champions met het invullen van een Privacy Impact Assessment zodat ik een nieuwe data use case vanuit privacyrechtelijk perspectief kan beoordelen.

Hoe ziet jouw woensdag eruit?
Woensdag is ‘mamadag’. Hoewel ik dan stiekem eigenlijk ook altijd nog wel wat werk, verdienen mijn dochters Ella en Julie natuurlijk ook mijn aandacht. Chai-latte, croissantje, speeltuin, Artis, speelafspraakjes; we go with the flow on Wednesdays.

Hoe ziet jouw donderdag eruit?
Op donderdag begint de dag om de week met interdisciplinair overleg over een nieuw initiatief waar Sanoma mee bezig is. Sales, techniek, legal, datateam, communicatie; door deze meetings blijven we allemaal op de hoogte van wat er speelt en zitten we met zijn allen op één lijn. Later op de ochtend werk ik met het Privacy Team aan het opstellen en updaten van Privacy Guidelines voor de business. ’s Middags geef ik een cursus aan Privacy Champions binnen Sanoma of een presentatie buiten Sanoma, zoals binnenkort voor WAN-IFRA, een mondiale belangenorganisatie van nieuwsmedia uitgevers.

Hoe ziet jouw vrijdag eruit?
Ojee, is het nu alweer vrijdag?! Omdat er gedurende de week altijd vanalles voorbij komt wat niet op de planning stond (never a dull moment!), ben ik op vrijdag ook altijd al vroeg aanwezig. Vrijdag is meestal iets minder druk qua meetings omdat er relatief veel mensen een vrije dag hebben, dus ik probeer dan zoveel mogelijk mails te beantwoorden en achterstallig werk te verrichten. Je weet wat ze zeggen over vliegende tijd!

 

Annemarie – Sales

Annemarie – Sales

Activatie Accoutmanager

Annemarie Winters

Annemarie Winters werkt voor Scoupy. Scoupy is een label van Sanoma.

Waar houdt een Senior Sales Manager Activatie zich mee bezig?
Als Sales Manager Activatie onderhoud en verstevig ik de relatie met de klant door deze optimaal te bedienen in zijn/haar vraagstukken omtrent activatie, media en data en insights. Ik ben als het ware een sparringspartner voor klanten binnen de FMCG-branche, want met slimme en scherpe oplossingen draag je bij aan het behalen van de doelstellingen van de merken waar wij mee samenwerken. Bijv. omzet, penetratie en rotatiedoelstellingen.

Ik ben veel bij klanten om plannen uit te werken en te presenteren. Daarnaast ben ik altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om mijn klantenpakket verder uit te breiden met new business.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
Na mijn wereldreis begin 2015 was ik op zoek naar een ondernemende organisatie waar ik mijn commerciële ambities verder kon benutten en naar een hoger niveau kon tillen. Daarnaast wilde ik graag focus op de FMCG-markt, omdat ik hier al eerder in had gewerkt en ik het een leuke branche vind. Door LinkedIn ben ik uiteindelijk in aanraking gekomen met de directeur van Scoupy en was meteen geboeid door zijn enthousiasme en kijk op de markt.

Waar ben je trots op?
Ik ben het meest trots op dat wij als team binnen no time het grootste activatieplatform van Nederland hebben weten neer te zetten. Sinds 1 juli hebben wij samen met Sanoma het FMCG team opgericht. Binnen dit team voel je het ondernemerschap en de liefde voor het bedrijf. Iedereen zet zich continu in om van het FMCG team een succes te maken.

Waarom is het leuk om bij Sanoma te werken?
Sanoma heeft een open bedrijfscultuur met veel vrijheid. Dat werkt motiverend. Er is veel ruimte voor ondernemerschap en er worden volop kansen gegeven om jezelf verder te ontwikkelen als professional. Er is bijvoorbeeld een Sanoma Academy die veel workshops organiseert. Daarnaast heerst er een gezellige sfeer onder collega’s, wat de samenwerking natuurlijk bevordert.

Wat vind je gaaf bij Sanoma?
Sanoma is erg vooruitstrevend op het gebied van data en insights, wat veel kansen met zich meebrengt bij het adviseren van klanten en het opstellen van de juiste campagnes om doelstellingen te bereiken.

 

Erik – Marketing & communicatie

Erik – Marketing & communicatie

Marketing Automation Manager

Erik Nep

Erik nep werkt voor Scoupy. Scoupy is een label van Sanoma.

Waar houdt een Marketing Automation Manager zich mee bezig?
Kortgezegd houd ik mij bezig met het geautomatiseerd versturen van e-mailcampagnes. Het ligt in de werkelijkheid wel wat complexer. Dat wil zeggen: je hebt e-mail-marketing automation software, een platform dat het mogelijk maakt drip flow campagnes op te zetten waarin (meerdere) e-mail- en pushberichten samen geïntegreerd kunnen worden. Dus geen batch mailings en geen handmatige selecties tijdens een campagne, maar een campagne inrichten met diverse touchpoints over verschillende kanalen, die het systeem dan automatisch verstuurt. Ik werk dagelijks nauw samen met het Marketing, Data en Development team als belangrijkste stakeholders.

Waar ben je trots op?
Scoupy heeft veel tijd geïnvesteerd om e-mailmarketing automation van de grond te krijgen. Toen ik begon in maart 2018 heb ik samen met de diverse stakeholders dit proces weten te versnellen en operationeel gekregen. Dat geeft wel een kick. Verder ben ik trots op de samenwerking Margriet Winter Fair 2018, waarvoor we een automation flow hebben opgezet, met een geweldig resultaat. Deze kan als testcase dienen voor andere events binnen Sanoma.

Waarom is het leuk om bij Sanoma te werken?
Sanoma is een heel gezellig bedrijf. Leuke collega’s. Het pand is mooi ingericht en het bedrijf besteedt aandacht aan haar personeel, wat ik persoonlijk erg belangrijk vind. Happy people are productive people…

Wat vind je gaaf bij Sanoma?
Ik ben relatief nog maar kort werknemer binnen Sanoma. Maar de ‘Summer Camp’ heeft wel indruk gemaakt. Tijdens de zomer worden er allerlei workshops, kennissessies, kleine events georganiseerd om het personeel op te leiden, te informeren, etc. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij een werkgever.

Pierre-Emmanuel – IT

Pierre-Emmanuel – IT

Software Developer

Pierre-Emmanuel Emonides

What does a Backend Developer deal with?
A Backend Developer is responsible for building the “server side” of a system.
Development, deployment and maintenance of services.

How is the working atmosphere?
The working atmosphere is nice. The Hoofddorp office space is welcoming.
I like how flexible the time schedule is. Not far from Amsterdam. And Sanoma has an English work environment and English friendly colleagues.

Can you tell us more about your team?
I am part of the Core-Services Team. We take care of internal services used by other Sanoma’s websites.
I am proud of what my team is doing. Working on some core components in Sanoma.
We deliver high quality Code to resolve complex problems.

Can you tell us something about the culture within Sanoma?
I like the freedom we have as a team to participate in the creation of this culture.
We organized a hackathon, technical talks and a “Club-Maté enthusiasts” group.

Maartje – HR

Maartje – HR

Manager HR & Facility Services

Maartje van ’t Hart

Waar houdt een Manager HR Shared Services zich mee bezig?
Ik ben verantwoordelijk voor HR, de payroll en de freelanceadministratie bij Sanoma Media Netherlands. Deze administraties zijn georganiseerd in een HR Shared Service Centre (HRSSC). Dat betekent dat we de administratie op een uniforme wijze verzorgen voor zoveel mogelijk bedrijfsonderdelen van Sanoma. Met het team werk ik aan een professionele dienstverlening, onderhoud ik contact met leveranciers en ben ik betrokken bij allerlei projecten op de HR-afdeling.

Waarom heb je gekozen voor Sanoma?
Naast dat ik de vacature inhoudelijk heel interessant en uitdagend vond, voelde ik meteen het energieke van de organisatie. Als je binnen loopt bij ons kantoor in Hoofddorp, merk je dat ook meteen. Iedere bezoeker die ik ophaal, ervaart dit. Ik ben er trots op dat ik hier deel van uit mag maken.

Hoe is de werksfeer? En kan je iets meer vertellen over je team?
Ik ervaar bij de invulling van mijn rol veel vrijheid en werk met leuke en gemotiveerde collega’s!
Het HR Shared Service Centre bestaat uit 10 medewerkers. De afdeling is verdeeld in twee teams: één team verzorgt de HR en payroll administratie, en één team de freelance administratie. Ook hebben we altijd wel 2 à 3 stagiairs op de afdeling omdat we het leuk vinden om te investeren in de toekomst van jonge professionals. Zij houden ons ook weer scherp en inmiddels weten we dat we een leuke stage kunnen bieden met veel afwisseling in de werkzaamheden.

Wat is het leukste project dat je hebt mogen doen?
Het meest intensieve en achteraf zeker ook het leukste was het centraliseren van Sanoma’s freelance administratie. Sanoma werkt veel samen met freelancers en mijn team zorgt voor de contracten en de financiële administratie rondom het inhuren van freelancers. Ik ben verantwoordelijk vanaf de start van het proces. Van het uitdenken van deze gecentraliseerde werkwijze tot het implementeren van het systeem, alle interne en externe communicatie en natuurlijk het samenstellen van een top-team. Het was pittig, maar super tof dat we er uiteindelijk gezamenlijk zijn gekomen en dit hebben gerealiseerd!