• Het management

Rob Kolkman – CEO Sanoma Media Netherlands

Bij Sanoma sinds 2019.

“De continue ontwikkeling van al onze merken, waarbij ieder merk eigen kansen en uitdagingen kent, komt tot uiting in de impact van al onze bladen en online diensten op de consument. Sanoma bereikt elke dag een groot deel van alle Nederlanders. Per maand is dat zelfs 80%. Dit succes staat of valt met het kunnen aantrekken, ontwikkelen en behouden van getalenteerde medewerkers. Binnen Sanoma staat dat dan ook zeer hoog op de agenda.”

Samen met Sarah heeft Rob één dochter. Cultuur en reizen doen lopen als een rode draad door hun leven. (Trein)reizen en stedentrips vullen de lege plekken in Robs agenda. Maar ook dichterbij huis haalt Rob zijn hart op in een goed restaurant in Amsterdam, bij een musical of in een museum. “Zal ik er ook nog bij vermelden dat ik van sporten hou? Vroeger heb ik veel aan voetbal en tennis gedaan, tegenwoordig fitness ik of ga ik graag naar sportwedstrijden kijken…..”

High resolution Image
Low resolution Image

Adil Bouchmal – Director Strategy and Mergers & Acquisitions

Bij Sanoma sinds 2016.

“We besteden dagelijks uren online, voor de tv of met een magazine of boek op schoot. We laten ons informeren en inspireren of willen simpelweg ontspannen. Met de veelzijdige merken van Sanoma maken we dagelijks impact op het leven van vele mensen. Dat maakt mij iedere dag weer trots om voor Sanoma te werken. De rol vanuit Strategy hierin? Wij begeleiden de business met het maken van de juiste strategische keuzes om nu,  maar ook in de toekomst,  succesvol te zijn. Het succes maakt Sanoma éxtra interessant!”

Adil heeft bij Sanoma een steil carrièrepad bewandeld. “Ik ben er een goed voorbeeld van dat je op relatief jonge leeftijd alle kansen krijgt om je te ontwikkelen in uitdagende rollen.”
Samen met zijn vrouw Hafsa heeft Adil twee jonge zonen. Adil is ervan overtuigd dat details het verschil maken in zowel het dagelijks leven als op zakelijk vlak. Adil: “Als je de moeite neemt om je te verdiepen in verhalen, achtergronden, relaties, dan heeft elk project of onderwerp de potentie om leerzaam én interessant te zijn.”

High resolution Image
Low resolution Image

Gieta Veersma – Chief Human Resources Officer

Bij Sanoma sinds 2003.

“Al sinds ik een eerste voet over de drempel zette, val ik voor de charme van Sanoma. De creativiteit waarmee onze tastbare producten worden gemaakt durf ik vrij te vertalen naar de enorme trots en passie waarmee de mensen bij Sanoma werken. Door de informele sfeer en de diversiteit aan merken en afdelingen is het mogelijk om kansen te benutten en jezelf te ontwikkelen. Erg belangrijk, want het zijn immers de mensen die Sanoma maken.”

Gieta is getrouwd met (een andere dan onze) Rob. Haar drukke baan combineert ze met yoga. Een goede work/life balance vindt Gieta essentieel, vandaar dat zij dit nastreeft in de algehele policy. Of ze maakt tijd voor een goed boek. “Dat gaat tegenwoordig uiteraard met een e-reader. Omarm de technologie die beschikbaar is, dat maakt het leven een stuk makkelijker. Of lichter.”

High resolution Image
Low resolution Image

Hubert Grim – Chief Technology Officer

Bij Sanoma sinds 2005.

“De continu veranderende mediawereld brengt voor Technology volop kansen met zich mee. Sanoma loopt op diverse gebieden, denk aan bijvoorbeeld het toepassen van data, mee in de voorhoede. Ook de kracht van het bundelen van al die merken en producten, mede dankzij IT, geeft ons een voorsprong op onze concurrenten. Wij stellen onze collega’s in staat om te doen waar zij goed in zijn: mooie content maken voor onze consumenten, of het nu in print is of digitaal.”

Hubert heeft met zijn vrouw twee dochters. Thuis wordt ook met regelmaat een technische vraag op hem afgevuurd met “net zo hoge of zelfs nog hogere eisen qua ondersteuning”. “En ik maar denken dat millennials en de generatie daarna zo digitaal zijn. Of is het ook wel makkelijk als een ander het voor ze doet?”

High resolution Image
Low resolution Image

John Vogel – Director Juridische Zaken

Bij Sanoma sinds 2008.

“Op de eerste plaats kies ik elke dag opnieuw voor Sanoma vanwege de afwisseling in het werk en de inspirerende collega’s die mij elke dag plezier bezorgen. Met een hartstikke goed team faciliteert de juridische afdeling de mooie producten van Sanoma op een verantwoorde wijze. Goede mensen, creativiteit en samenwerken zijn hierbij de basis van het succes.”

John is getrouwd en heeft twee dochters: “Ik heb twee prachtige dochters die het nog steeds cool vinden dat ik bij een bedrijf werk waar de Donald Duck en de TINA worden gemaakt.” John is lid van een club die evenementen organiseert voor het goede doel, met de nadruk op het helpen van kinderen in nood.

High resolution Image
Low resolution Image

Joyce Nieuwenhuijs – Director General Interest

Bij Sanoma sinds 1995

“Sanoma is het mediabedrijf met de mooiste merken. We hebben dagelijks interactie via onze digitale kanalen, ontmoeten ze op onze events zoals de Libelle Zomerweek, bereiken hen via onze magazines en nodigen hen met regelmaat uit op onze redacties. Kortom; wij staan via onze cross media merken 24/7 in contact met onze consument. Door een ode aan onze abonnees en fans, zijn we met de juiste data, met de beste mensen aan boord en bovenal door ondernemerschap, innovatie en het tonen van lef in staat om consumenten aan ons te binden, met vertrouwen.”

Joyce is bij Sanoma begonnen als stagiaire en had al op jonge leeftijd haar doel voor ogen. “Toen ik 12 jaar was, wist ik al dat ik de baas van Donald Duck wilde worden. Ik ben het levende bewijs dat je binnen Sanoma stappen kunt maken, als je kansen creëert en benut.”
Joyce zit in het bestuur van Magazine Media Associatie (MMA, de brancheorganisatie voor multimediale magazinemerken in Nederland). Ze woont met haar man en drie kinderen in het lieflijke Baambrugge onder de rook van Amsterdam.

 

Karin Gerritsen – Managing Director Aldipress

Bij Sanoma sinds 2018.

“Aldipress is met grote afstand marktleider en draagt er in een uitdagende markt zorg voor dat het maximale resultaat voor haar klanten, zowel retailers als uitgevers, wordt behaald. Het is de behulpzaamheid, de vindingrijkheid en creativiteit van alle collega’s binnen Sanoma die dat mogelijk maken. Samenvattend: Sanoma is een nuchter bedrijf met het hart op de goede plek. Dat bleek niet alleen een eerste indruk, maar is ook in de dagelijkse praktijk zo.”

Haar wiskundehart laat ze harder kloppen bij VHTO, een stichting die meisjes stimuleert om te kiezen voor een beta-studie. Karin brengt haar vrije tijd veel door met haar jonge kinderen: “Veel tijd voor spannende hobby’s is er op dit moment daarom niet. En aan oude liefdes, zoals pianospelen en schaken, kom ik ook niet echt toe. Maar voor een goed live concert maak ik tijd.”

High resolution Image
Low resolution Image

Kees Wilbrink – Commercieel directeur

Bij Sanoma sinds 2018.

“Sanoma is een dynamisch bedrijf dat vooroploopt in de mediabranche met kennis en ervaring op het gebied van data. We gebruiken die data in combinatie met groot redactioneel vakmanschap, om aandacht en vertrouwen te winnen van de consument. Vertrouwen waar we enorm veel waarde aan hechten en wat ook weer van grote waarde is voor onze partners. Dat maakt Sanoma een bedrijf is met enorm veel kansen. Kansen, zowel voor de organisatie, als voor de mensen die er werken, als voor de adverteerders die wij platformen bieden om hún doelstellingen te bereiken. “

Kees brengt zijn weekend graag door met zijn vrouw Sophie en twee dochters en sport graag, met name fietsen (MTB/ racefiets): “Het leuke is dat dat fietsen ook steeds vaker een zakelijk tintje heeft. Fietsen is het nieuwe golven!” Daarnaast vindt Kees het belangrijk zijn horizon te verbreden. “Overal kun je leren. Momenteel draag ik mijn steentje bij aan de medezeggenschapsraad van de school van mijn kinderen, wat onverwacht grote inzichten geeft in het Nederlands onderwijssysteem.” Mooi onderdeel van mijn werk zijn de vele branche-events met gekoppelde borrels, je leert er en het is gezellig. Dat laatste zet ik thuis graag door, ik hou van gezelligheid en organiseer graag gezellige momenten als straatborrels”

High resolution Image
Low resolution Image

Leo van Dam – Director Finance

Bij Sanoma sinds 2001.

“Het is mooi om vast te stellen dat de financiële functie binnen Sanoma op hoog niveau wordt uitgeoefend. In een creatieve omgeving als Sanoma, waar control niet altijd het eerste is waar men aan denkt, is voor een finance professional veel eer te behalen. Sanoma faciliteert ons met state of the art tooling om onze functie adequaat uit te voeren. Mooi is ook dat de ervaring leert dat we er in slagen om onze mensen te laten doorgroeien naar financiële managementfuncties.”

In zijn privéleven combineert Leo zijn grootste passies: zijn drie dochters en voetbal. Twee dochters zijn het daar helemaal mee eens en voetballen fanatiek. “De derde moet ik nog zover krijgen, die maakt de switch van hockey naar voetbal nog wel.” De dames zijn al dan niet gedwongen, trouwe supporters van Feyenoord. “Een van de redenen dat ik ze hiermee heb opgevoed: je kan niet vroeg genoeg leren te dealen met teleurstellingen.”

High resolution Image
Low resolution Image

Ruud Bijl – Director Special Interest

Bij Sanoma sinds 1997.

“Hoe je mensen kan inspireren en verbinden weet Sanoma als geen ander. Alle kwaliteiten zijn van uniek toegevoegde waarde, zowel voor de consument als voor de adverteerder. Vol overtuiging dat Sanoma het mooiste media bedrijf was en is, kwam ik hier ruim 20 jaar geleden binnen. Dat ik nog hier nog steeds zit, zegt daarmee genoeg. Het is absoluut een voorrecht om voor Sanoma te morgen werken.”

“Een van mijn kinderen heeft 10 jaar lang topsport beoefend, binnen Sanoma bedrijven we eigenlijk ook een soort topsport. Ik probeer binnen mijn werk de topsportcultuur en -motivatie mee te nemen en dat te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Ik wil altijd winnen met mijn team en het beste zijn in wat we doen.”

High resolution Image
Low resolution Image

Simon van der Wiel – Director Consumer & Trade Marketing

Bij Sanoma sinds 2005.

“De markt verandert continu, dus moeten we scherp blijven. Dat maakt het spannend. Ik denk dat Sanoma goed in staat is de veranderingen in de markt en in de behoeften van onze klanten goed te kunnen vertalen naar aanpassingen in onze producten en diensten. In alle bescheidenheid: ik denk dat we op diverse gebieden echt een stuk verder zijn dan onze concurrenten.”

“De ultieme ontspanning: muziek! Heb ik wat meer vrije tijd, ben ik op het water te vinden. In welke vorm dan ook. Bootje varen, wakeboarden maar als ik moet kiezen: het liefst ga ik windsurfen. Van de Loosdrechtse plassen tot Wijk aan Zee.”

High resolution Image
Low resolution Image

Suzanna Koning – Director News & Data

Bij Sanoma sinds 2018.

“Werken voor prachtige en relevante merken bij Sanoma garandeert vele raakvlakken met je eigen wereld. Dat Sanoma uitblinkt in engagement en loyaliteit van de consument, is daar een heel leuke aanvulling op. Natuurlijk hebben onze specialisten daar ook alles mee te maken. Zij verbeteren continue de business door het uitvoeren van innovatieve ideeën en proposities. Samen met onze lezers creëren we de toekomst! En bovenal: Sanoma is de leukste werkgever voor de energieke, slimme ondernemer die impact wil maken in het dagelijks leven van heel Nederland.”

Samen met haar man Wessel heeft Suzanna een “heel lief, klein, prachtig jongetje, die elke dag weer het zonnetje in huis is.” Naast die liefdes heeft Suzanne een groot liefde voor yoga, duiken en skiën.

High resolution Image
Low resolution Image