15 november 2019

Eerste Bring Your Mother to Work Day een groot succes!

Senior technical application manager, blockchain consultant… tegenwoordig hebben we functies waar de meeste moeders zich niets bij kunnen voorstellen. Hoewel zij vaak eindeloos hebben geluisterd en geadviseerd én zij de drijvende kracht zijn achter de studiekeuze van hun kind, blijkt dat veel moeders niet weten wat hun kind precies doet voor de kost. Voor Sanoma een goede reden om een Bring Your Mother to Work Day te organiseren. Met aansluitend een Libelle Nieuwscafé met Jörgen Raymann als special guest.

Uniek kijkje in de keuken
Meer dan 170 moeders (en vaders!) waren vanmiddag te gast bij Sanoma in Hoofddorp. Speciaal voor hen waren door verschillende Sanoma-merken workshops, pubquizzen, presentaties en andere activiteiten georganiseerd. Van tekensessies bij Donald Duck tot wijnproeven met Nouveau, van een rondleiding bij Libelle, presenteren in de studio bij NU.nl tot een stijltest met Fashionchick. Een uniek kijkje in de keuken voor ouders van Sanoma-medewerkers. Ingrid, moeder van Online Marketeer Nicky: “Wat een leuke collega’s heeft Nicky en wat maken ze ongelooflijk veel mooie dingen!”


37% van de 70-jarigen zou haar leven precies hetzelfde inrichten

Is ze trots? Zit je helemaal op je plek? Welke kansen heeft je moeder nooit gekregen en jij wel? Welke verschillen zijn er in opleidingsniveau, verantwoordelijkheden en functies? Uit het Grote Onderzoek in het Jubileumnummer van Libelle kwamen al bijzondere uitkomsten naar voren. Zo is slechts een derde van de vrouwen van rond de 70 door haar ouders aangemoedigd om een zo hoog mogelijke opleiding te volgen, tegenover 60% van de 25-jarigen op dit moment. 37% van de 70-jarigen vrouwen zou haar leven op dezelfde manier inrichten. De rest zou een andere opleiding kiezen (48%) of een andere carrière (14%).

De mate waarin ouders hun kind stimuleren bij het maken van studiekeuzes is de afgelopen decennia dus verdubbeld. Toch is er bij ouders ook veel onwetendheid over de professionele loopbaan van hun zoon of dochter. In Libelle 48 staat een prachtige reportage over de invloed van moeders op de carrièrekeuze van hun kinderen. Kijk ook deze bijzondere video die naar aanleiding hiervan is gemaakt.

Libelle Nieuwscafé
Tijdens deze speciale editie van Libelle Nieuwscafé sprak journaliste Ebru Umar met niemand minder dan Jörgen Raymann over o.a. het vaderschap en zijn twee hardwerkende dochters.

Iedere moeder wil natuurlijk weten waar haar kind(eren) mee bezig zijn. Laten we 15 november officieel uitroepen tot Bring Your Mother to Work Day.

Over Libelle
Libelle is het grootste multimedia vrouwenmerk van Nederland. Met een bereik van 4,5 miljoen per maand weet Libelle al meer dan 85 jaar, vrouwen in alle opzichten te laten genieten. Libelle creëert content én momenten waar iedere vrouw inspiratie uit haalt om het leven nóg leuker, mooier en gemakkelijker te maken. Met Libelle is het iedere dag een feestje!