• Zinnige Zorggenoten

    Imagoresultaten behalen met storytelling

Doelstelling

Hoe kunnen we de doelgroep raken met de verhalen over Zinnige Zorg? En daarmee de associatie van het merk VGZ met empathie en menselijkheid versterken?

Uitwerking

VGZ heeft hart voor Zinnige Zorg. Dit zijn initiatieven die de zorg simpeler en beter maken voor de patiënt, zoals ‘Keer Diabetes 2 om’. Dit is een programma waarmee je in 6 maanden tijd aan een nieuwe, gezonde leefstijl werkt.

VGZ wil deze initiatieven bij hun doelgroep onder de aandacht brengen. Maar hoe doe je dat zodat het ze ook echt raakt, zodat we de associatie van het merk VGZ met empathie en menselijkheid versterken? Door een patiënt die al baat heeft gehad bij Zinnige Zorg, centraal te stellen. Door middel van een oproep op libelle.nl in samenwerking met Irma Knol, gaat de patiënt op zoek een Zinnige Zorggenoot. Mensen met dezelfde zorgvraag, maar die nog geen Zinnige Zorg hebben gehad.

Het resultaat? Bijzondere, inlevende content, waar het Zinnige Zorg-initiatief een natuurlijke plek heeft gekregen in de context van het sterke magazine-merk Libelle. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van het gehele 360 graden-aanbod van het merk: video, online en print artikelen, social posts en zelfs de Libelle Zomerweek. En we zijn nog niet klaar. In 2019 gaan we in samenwerking met Kek Mama, Viva en Libelle nog meer Zinnige Zorg-initiatieven onder de aandacht brengen.

Resultaat

De campagne heeft mooie resultaten behaald voor het merk VGZ. Uit een onderzoek dat DVJ voor Sanoma heeft uitgevoerd, blijkt dat naar aanleiding van onze media-inzet VGZ een beter imago en een positievere merkassociatie heeft ontwikkeld. Dit hebben we bereikt met 23.930 views op Libelle.nl, 27.533 video views en een bereik van maar liefst 1,5 miljoen vrouwen met Libelle Magazine. De Libelle Zomerweek trok in 2019 zo’n 84.000 bezoekers, waarvan maar liefst 3500 vrouwen hun gegevens achterlieten om een kookboek van ‘Keer diabetes 2 om’ te ontvangen.

Resultaten

51.463

Online views

1,5 miljoen

Print bereik

3500 leads

Verzameld op de Libelle Zomerweek

81% Libelle Zomerweek-bezoekers

Vindt 'inlevend' bij VGZ passen