• Duurzaam wonen met IKEA

    IKEA

Doelstelling

Awareness creëren voor IKEA als duurzaam bedrijf.

Uitwerking

IKEA heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Zo is al het katoen van duurzame bronnen afkomstig en zijn alle lampen 100% LED. In 2020 zal ook al het gebruikte hout van duurzamere bronnen afkomstig zijn. En dat is nog maar het begin. IKEA vroeg vtwonen om mee te denken over hun campagne random duurzaamheid. De opdracht: laten zien dat duurzaam wonen ook héél stijlvol kan zijn en de eventuele vooroordelen rondom LED verlichting wegnemen.

 

Resultaat

Het op een nieuwe manier combineren van bestaande technieken leidde tot een prachtig resultaat. In print staat een aantrekkelijke, inspirerende productie waarbij we de producten en het duurzame verhaal van IKEA op subtiele wijze verwerkt hebben. Online is er slim gebruik gemaakt van fotografie en is er inhoudelijk meer de diepte opgezocht. De sponsored stories scoorden ver boven benchmark met gemiddeld 6504 views (benchmark 2000 views). Een toch wat ‘stug’ onderwerp als duurzaamheid wordt op een positieve en visueel aantrekkelijke manier via social gebracht. Met de social post bereikten we ruim 117.000 mensen en de post werd 410 keer geliked.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”