• VIVA400

    Renault

Doelstelling

Renault vroeg ons er voor te zorgen dat zij een band opbouwden met jonge, ambitieuze en hoger opgeleide vrouwen. Vervolgens wilden zij dat deze doelgroep Renault in de mindset kreeg.

Uitwerking

Om de doelstelling te behalen legden wij binnen deze campagne de focus op het verbinden van twee sterke merken (VIVA & Renault) die zich richten op dezelfde doelgroep. Het opbouwen van merk- en modelbekendheid stonden hierbij voorop. Het perfecte event om deze doelgroep te bereiken is VIVA400. Renault verbind, als sponsor, haar naam aan het event en raakt zo betrokken bij alle on- en offline uitingen omtrent VIVA400. Dankzij branded content in zowel VIVA en viva.nl, online inzet van alle Sanoma vrouwenchannels, een duidelijke zichtbaarheid op het event zelf en uitgebreide integratie op onze social media kanalen kijkt Renault terug op een succesvolle crossmediale samenwerking.

Resultaat

Zowel on- als offline geniet Renault van een enorme exposure boost binnen de doelgroep.

Middels onze print titels werden ruim 1 miljoen vrouwen bekend gemaakt met Renault en dankzij het gebruik van onze online platformen werden er ruim 1.7 miljoen vrouwen bereikt.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”