• lastminutes@work

    TUI

Doelstelling

In zeer korte tijd awareness genereren voor TUI’s last minute aanbiedingen.

Uitwerking

Nederlanders vormen een hardwerkend volkje dat soms ontspanning vergeet. Dus binnen de campagne gingen we op zoek naar helden: hardwerkende mensen die altijd voor iedereen klaar staan. Deze mensen werden last-minute in het zonnetje gezet. Iedereen die zo’n persoon kent, kon hem/haar opgeven voor lastminutes@work via TUI.NL/TOEAANTUI. Elke week overvalt het lastminutes@work team een winnaar op het werk en zet deze persoon gelijk voor het blok. “Jouw last minutes gaan nu in, kan jij in 3 minuten je werk overdragen en afsluiten?”

Sanoma | SBS adopteerden de identiteit van dit branded content format via vele redactionele formaten, zoals Shownieuws-items, video, online artikelen en social posts. Deze content is crossmediaal verspreid (via SBS6, VIVA, NU.nl, Tina, Fashionista, Scholieren.com). TUI heeft deze content vervolgens gedeeld en aangejaagd binnen hun eigen social media kanalen en fanbase.

 

Resultaat

Dankzij de campagne zijn de TUI lastminutes in korte tijd in de hoofden beland van 4 miljoen Nederlanders. Daarnaast is er een flinke imagoverbetering gerealiseerd met een bijbehorende gestegen merkoverweging.

Tevens geniet TUI nog steeds van een uiterst waardevolle database met 22.000 vakantieminnende prospects.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”