Doelstelling
Sympathie voor Toyota verhogen, de interactie met het merk stimuleren maar bovenal: benadrukken dat rijden in een Hybride zorgt voor nieuw rijplezier.
Uitwerking
Om een zeer brede doelgroep bekend te maken met het plezier van een hybride auto introduceerde Sanoma | SBS de “Toyota Sing a Long Challenge”. Tijdens de Coen en Sander show op Radio538 mochten luisteraars raden welke bekende Nederlander meezong, rijdend in een hybride Toyota. Van deze rit werd ook een video gemaakt, welke wij publiceerde op verschillende online formats.
Om de campagne nog meer body te geven, en ook duidelijke informatieve informatie over te kunnen brengen aan de doelgroep, zorgde wij voor advertorials en editorials binnen de on- en offline platforms van AutoWeek, VIVA, Libelle en NU.nl.
Resultaat
De campagne heeft uiteindelijk geresulteerd in een bereik van meer dan 3 miljoen mensen via het netwerk van Sanoma |SBS, 2,7 miljoen mensen via Radio 538 en meer dan 300.000 personen via de onlinekanalen van Radio538.
Alle inzet heeft 1,5 tot ruim 3 keer de beoogde targets behaald op het gebied van brochure aanvragen, downloads en zelfs proefritten. In totaal gingen meer dan 5.500 mensen de Toyota “Sing A Long Challenge” aan en werden de video’s meer dan 100.000 bekeken.
Share: