• The next boy/girl Band

    Maybeline

Doelstelling

Vrouwelijke millenials bereiken en bekend maken met het merk Maybelline.

Uitwerking

Sanoma vond een duidelijk verband met talentenshows en het aanspreken van vrouwelijke millenials. Wij ontwikkelden de talentenshow ‘The next boy/girl band’ en creëerden hiervoor een eigen Youtube kanaal.

 

Een succesvolle girlband heeft drie eigenschappen: zangtalent, een sterke performance én expressieve looks. Dé reden om Maybelline’s huisvisagiste (en influencer) Mitzy een vaste rol in het programma te geven. Tijdens ‘candid visages’ ondervraagt Mitzy kandidaten en brengt ze trendy looks aan, waarbij Maybelline uiteraard voldoende zichtbaarheid geniet. De finalistes, die gedurende de shows zijn uitgegroeid tot ware influencers, krijgen IT-look metamorfoses die ook als online video’s worden gedistribueerd.

Naast de opvallende in-program zichtbaarheid wordt Maybelline met behulp van billboarding en promo’s aan de show gekoppeld. Natuurlijk wordt de gehele campagne, zowel on- als offline, ook breed uitgemeten binnen de Sanoma | SBS vrouwen platformen.

Resultaat

Maybelline geniet van een verhoogde spontane merkbekendheid, versterkt imago, toegenomen evoked-set positie én significante salestoenames van de Maybelline-producten die letterlijk in de spotlights stonden.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”