• Rivella x Scoupy

    Een constante uplift in verkoop

Doelstelling

 Ontwikkelen van een een landelijke promotiecampagne voor Rivella, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland ten minste één keer Rivella proeft en die tevens de smaken Cranberry en Green tea, onder de aandacht brengt.

Video

Uitwerking

Eén van de grootste uitdagingen voor fabrikanten is: ‘het realiseren van een lange termijn baseline rotatie stijging.’ Vanuit deze uitdaging, ontwikkelde Rivella een landelijke promotiecampagne, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland, de verschillende smaken van Rivella, ten minste één keer, proeft.

D.m.v. insights en een Scoupy samplingactie, hielp Sanoma mee om dit doel te realiseren! Sanoma heeft unieke informatie over consumentendoelgroepen. Via een dashboard, waar socio demo gegevens, interesses en media- en aankoopgedrag samenkomen, wordt de behoefte van de consument in kaart gebracht en de marketing effectiviteit verhoogt.

Resultaten

Het onderzoek dat Nielsen Media Research, in opdracht van Rivella uitvoerde, laat zien dat de Scoupy samplingactie het grootste lange-termijn effect heeft op de baseline rotatie!

De actie resulteerde in een constante uplift in verkoop en in de 8 weken na de samplingactie was er een significante stijging in verkoop te zien.

Uplift in sales

Index 108 in post periode

Index 111 voor de smaak Cranberry

Index 131 voor de smaak Green tea