• Hey! Het is oké

    Maak depressie bespreekbaar

Doelstelling

Het taboe rondom depressie doorbreken en Nederland motiveren en faciliteren om het gesprek over depressie aan te gaan.

Uitwerking

Door middel van storytelling vertellen twee influencers Femke Sterken MYND en Sara Ras, hun eigen verhaal rondom depressie en het taboe daar omheen. Deze verhalen zijn vervolgens via de social media kanalen en Sanoma titels verspreid.

De influencers Femke en Sara hebben daadwerkelijk zelf een depressie gehad. Juist bij dit onderwerp is deze authenticiteit heel belangrijk. Hierdoor kon de volger die met vergelijkbare problemen kampt, of in zijn omgeving waarneemt, zich met het onderwerp en de influencer identificeren.

Resultaat

Omdat de campagne een groot succes was is er een vervolgcampagne ingezet. Alle online artikelen scoorden hoog boven benchmark. De blog en de video zijn meer dan 100.000 keer bekeken en er kwamen duizenden reacties binnen via social media. Door de juiste koppeling tussen influencer en doelgroep was het engagement hoog en werd er vanuit persoonlijk oogpunt gereageerd door de doelgroep.