• Begrijpen, bereiken, bewegen

    Nestlé - NaturNes Bio

Doelstelling

Doel van de campagne is om middels een branded content samenwerking Nestlé NaturNes te positioneren als het no. 1 biologische merk voor kinderen en de totale categorie te claimen.

NaturNes Bio

NaturNes Bio. It’s natural parenting brengt het echte Nederlandse ouderschap in beeld.
We zeggen waar het op staat en hoe het echt is, we winden er geen doekjes om, want jij als ouder doet het altijd goed!

De Nederlandse ouder met echte Nederlandse gewoonten, neemt haar kinderen mee in hun leven. Ze gaan op reis, naar festivals, uit eten en genieten van culturele uitstapjes, het liefst met hun kinderen.  Belangrijke kernwaarden voor het kiezen van een gezonde maaltijd, zijn gemak, variatie en smaak. En juist biologische voeding en snacks wordt gezien als het beste alternatief voor eigen gemaakte hapjes. NaturNes Bio. biedt gevarieerde, smaakvolle en biologische babyvoeding en snacks.

De doelgroep is ouders met kinderen van 6-18 maanden.

Concept & uitwerking

Nestlé heeft Sanoma uitgedaagd om vanuit dit idee, een branded content campagne te ontwikkelen die de doelgroep d.m.v. relevante content, informeert en inspireert tot aankoop van NaturNes Bio. Samen met Ouders van Nu is in een reeks van advertorials en custom content producties het echte Nederlandse ouderschap in beeld gebracht. Om beter te begrijpen waar de specifieke behoeftes van de doelgroep m.b.t. babyvoeding liggen, heeft Sanoma onderzoek gedaan en deze uitkomsten meegenomen tijdens de creatie van het campagne materiaal.

De campagne is opgebouwd uit 3 fases:

  • Binnen de eerste fase maakte de doelgroep, via een brede verzameling online artikelen en redactionele print uitingen, kennis met NaturNes Bio (Algemene introductie).
  • Binnen de 2e fase, leerde de doelgroep d.m.v. een serie online artikelen, print advertorials en een nieuwsbrief, meer over het uiteenlopende assortiment babyvoedingsproducten & snacks van NaturNes Bio (Product informatie).
  • In de laatste fase van de campagne, bewogen we de doelgroep, dmv een cashback actie via de Scoupy app en via een ‘Ouders van Nu-partnermaling’, richting de aankoop van het product.

Via inschrijvingen voor de Ouders van Nu Zwanger- en Babybox, weten we in welke fase de (aanstaande)ouder zich bevindt, omdat de geboortedag van het kindje wordt geverifieerd (85% van de zwangere schrijft zich in).
Tevens weten we door het First Time Mums onderzoek, op welk moment de doelgroep behoefte heeft aan welke informatie. Zo ook voor babysnacks.
Het combineren van deze data stelt ons in staat om de doelgroep op een relevant moment met een gerichte boodschap te bereiken.

Resultaten

Begrijpen, bereiken en bewegen

Sanoma en Nestlé bewijzen dat: onderzoek, slim gebruik van data en de creatie van relevante content, de manieren zijn om je doelgroep echt te begrijpen, te bereiken en te bewegen!

De campagne heeft gezorgd voor 2.554.060 contactmomenten onder de doelgroep ouders met kinderen 6-18 maanden, via de verschillende media die is ingezet: Ouders van Nu Magazine, Oudersvannu.nl, Ouders van Nu Nieuwsbrief, Ouders van Nu Partnermailing, Ouders van Nu Social, In de wolken Festival.

Daarnaast is in de laatste fase zowel de Ouders van Nu Partnermailing ingezet als het Scoupy platform, ter activatie van de doelgroep om NaturNes Bio te kopen. Door de toegevoegde relevantie is de CTO van de partnermailing zeer hoog: 59% (tov 20% gemiddeld Nederland).

2.554.060

Bruto bereik

CTO: 59%

Boven de benchmark

4.500

Directe verkopen, tot nu toe