• Canon

    #mijnmooiste3 case

Doelstelling

Awareness creëren voor het feit dat je met fotoprints herinneringen op een bijzondere en eenvoudige manier kunt herbeleven, met de Canon Pixma printer.

Uitwerking

Hoe krijg je een doelgroep, die een telefoon vol heeft staan met foto’s, weer aan het printen? Simpel! Door ze te wijzen op die honderden kiekjes waar ze niets mee doen. Want aan elke foto is een herinnering verbonden. Die verdienen toch eigenlijk meer aandacht?

Met een succesvolle activatie zetten we de Nederlandse en Vlaamse doelgroep aan het werk: zoek jouw 3 mooiste herinneringen en deel ze op mijnmooiste3.com. Op het speciaal voor deze campagne gebouwde platform, kon de doelgroep ook terecht voor inspiratie om creatief aan de slag te gaan met de uitgeprinte foto’s. De deelnemers riepen we online en offline op in 5 verschillende Sanoma-merken en met influencers, die in deze case hun kracht hebben laten zien als het gaat om het in beweging brengen van hun volgers.

4 weken lang kozen we wekelijks 3 weekwinnaars, en uit deze inzendingen kwamen 4 gelukkigen die met de hoofdprijs naar huis mochten: een Canon Pixma printer-pakket én een reportage in hun favoriete blad. Dit heeft voor mooie content gezorgd die werkelijk bewijs leverde aan de boodschap: herinneringen zijn mooier in een lijstje.

Resultaten

Met ruim een half miljoen views uit online artikelen, social media posts en blogs, zijn er 10.765 clicks naar het platform gerealiseerd. Het verpletterende resultaat van maar liefst 3.000 inzendingen, bewijst dat deze kortlopende campagne de juiste snaar heeft geraakt bij de doelgroep. Met 4 spreads in print hebben we nog eens 1,3 miljoen vrouwen bereikt, met prachtige human interest verhalen over de 3 mooiste foto’s van de winnaars.

Alle resultaten op een rijtje

500.000

Aantal views online

10.765

Aantal clicks naar het platform

3.000

Mensen hebben drie foto's ingezonden

1,3 miljoen

Vrouwen bereikt met print advertorials