• Samen gezond

    Samen zetten wij de eerste stap

Doelstelling

De doelgroep activeren om naar het platform www.samengezond.nl te gaan, de app “Samen Gezond” te downloaden en samen de eerste stap te zetten naar een gezondere levensstijl.

Uitwerking

Menzis en Sanoma breiden de campagne “Mens wat ben je mooi… als je probeert” uit met het welzijnsplatform en de app “Samen Gezond”. De Nederlandse consument diende door deze samenwerking geïnspireerd, geïnformeerd en geactiveerd te raken richting het platform en de app, om uiteindelijk samen de stap te zetten naar een gezondere levensstijl.

Om de doelstelling te behalen zijn er door Sanoma 69 artikelen met “mooi mens” verhalen geschreven en vier regionale evenementen georganiseerd waar door middel van online video verslag is gedaan aan een groot publiek. De aftrap van de campagne periode vond plaats met de “eerste stap weken” op SBS waarin een aantal prominente SBS’ers de hoofdrol vervulden. Om maximale impact te genereren wordt het juiste verhaal verteld aan de juiste doelgroep door een vertrouwde afzender voor de kijker én lezer. De crossmediale titels Libelle, Flow, VIVA, KEK Mama, NU.nl en SBS zijn ingezet voor de beste match met de doelgroep.

Resultaten

Resultaten samenvattend

Samen zetten wij de eerste stap heeft in een korte periode, met branded content verhalen gericht op de doelgroep 1.000.000 mensen geëngageerd.

Meer dan 100.000 mensen zijn geactiveerd om met de ‘menzis samen gezond’ site en/of app de eerste stap te zetten naar een gezondere levensstijl. Hiermee zijn de KPI’s royaal overschreden. De campagne heeft een grote bijdrage geleverd aan het imago en zorgt voor positieve associaties met het merk Menzis.

Statistieken

1.095.495

Quality views

1.346.682

Uitgekeken video's

136.661

Click through naar de app/play store