• Lancôme

    Say it with your eyes

Doelstelling

Een creatieve print campagne voor Lancôme Hypnôse.

Uitwerking

Hypnôse is marktleider in het hoge segment mascara’s en is een belangrijke pijler binnen Lancôme’s make-up lijn. De vraag aan Sanoma was om het product op een creatieve, unieke manier onder aandacht te brengen bij de consument in een crossmediale campagne, maar met de focus op print. Immers print is (nog steeds) een zeer effectief medium om een commerciële boodschap over te brengen. Print leeft!

We hebben een unieke print outsert weten te creëren, door gestanste papieren wimpers onderdeel te laten zijn van een pagina. Deze papieren wimpers zorgen voor interactie met de lezer en benadrukt het product Lancôme Hypnôse.

De insert is verspreid via Libelle en Flair. Tevens is de boodschap online door vertaald op Libelle.nl en Flair.nl. Onderdeel van de online artikelen was een winactie waarbij de consument een Lancôme Hypnôse mascara kon winnen.

Aanpak

Om de communicatiekracht van de reclame uiting te meten, hebben we een Advertorial Reactie Onderzoek (ARO) uitgevoerd onder de lezers van Libelle.


De boodschap overdracht en beoordeling van de outsert zijn positief. Lezeressen weten te benoemen wat in de uitgave te zien is en beoordelen deze met een bovengemiddeld rapportcijfer. De pagina’s vallen meer op, zijn duidelijker, houden aandacht vast en worden leuk gevonden door de doelgroep. Goed te zien in het onderzoek is dat de intensiteit van het kijkgedrag en het aandachttrekkend vermogen van bepaalde onderdelen op de pagina, juist de boodschap is die we over wilden brengen aan de consument.

Resultaten

65%

Is positief over de pagina's

62%

Vind de boodschap duidelijke overkomen

29%

Zegt door de advertentie aangespoord te worden om aan te schaffen

22%

Zegt de website van Lancôme te bezoeken