• Kinderen zijn de Baas

    Want als de kinderen genieten, genieten de ouders

Doelstelling

TUI neerzetten als de ‘place to be’ als het gaat om de leukste vakanties voor families met kinderen

Uitwerking

‘Als de kinderen genieten, genieten de ouders’. Dit inzicht vormde de basis voor de crossmediale campagne rondom de familievakanties van TUI. Want TUI weet dat de vakantiebehoefte van vrouwen verandert zodra er kinderen zijn. Hun eigen wensen staan niet meer op nummer een, ofwel: ‘Kinderen zijn de Baas’.

Om dit thema te laden hebben we de campagne afgetrapt met inspirerende advertorials (print en online), gevolgd door een enthousiasmerende winactie. Met een oproep stelden we ouders de vraag: ‘Hoe ziet de droomvakantie van jouw kinderen eruit?’. Door een video in te sturen, maakten ze kans op een droomvakantie van het hele gezin t.w.v. €5.000. En dat is niet alles: Donald Duck maakte het prachtige Grote op vakantie-boek, gratis op te halen in de TUI winkels. Boordevol strips met je favoriete Duck-vriendjes, leuke puzzels en ander vakantievermaak.

In mei 2018 heeft de campagne een vervolg gekregen met de zoektocht naar TUI’s eerste kids-vlogger. En vanaf november 2018 hebben we mensen geholpen om de juiste vakantie te kiezen voor het hele gezin, met een leuk spel: de Holiday Q&A. Het speciaal ontwikkelde platform kinderenzijndebaas.nl staat nog steeds live.

Resultaten

Dat met ‘Kinderen zijn de Baas’ een groot deel van de gezinnen van Nederland is bereikt en de awareness doelstelling is behaald, bewijst het totale bereik van 5,4 miljoen mensen, 104.000 clicks naar het platform en 62.154 likes op social media. Het grote succes toont bovendien aan dat je met de juiste insteek, de juiste doelgroep op een impactvolle manier kunt raken en activeren.

Feiten en cijfers over de campagne

5.400.000

Mensen totaal bereikt

63.154

Likes

421

Ingezonden video;s

104.000

Clikcs naar kinderenzijndebaas.nl

11.000

Leads verzameld met het Dondald Duck vakantieboek