• Wat maak jij er van?

    Iglo

Doelstelling

Een relevante doelgroep bereiken en bewust maken van de diversiteit van Iglo spinazie om zo de aankoopintentie te vergroten.

Uitwerking

Onder de noemer ‘Wat maak jij ervan’, vroegen wij Margriet’s populaire Foodblogger Colette en YouTube Foodvlogster Frances een recept uit te werken met spinazie in de hoofdrol. Vervolgens spoorden zij hun volgers aan om ook iets lekkers te maken met deze groente van Iglo. Dit werd als kookwedstrijd gepresenteerd. Om deze foodbattle nog sneller aan te jagen plaatsten wij een wervend artikel in Margriet Magazine en op Margriet.nl. Vervolgens werden ook met de online nieuwsbrief van Margriet dames opgeroepen om hun recept in te zenden. De dames met het beste recept werden uitgenodigd om de battle live uit te ‘vechten’. Van dit event werd prachtige content gemaakt dat wederom werd verspreid via onze crossemediale kanalen en verder aangejaagd middels de kanalen van onze influencers.

Resultaat

Met de online artikelen van Margriet.nl werden ruim 15.900 unieke bezoekers bereikt. De Facebookpost van Margriet kwam bij ruim 75.700 mensen binnen. Dankzij de inzet van blogger Colette werden ruim 1000 bezoeksters attent gemaakt op Iglo’s spinazie. Het filmpje van Foodvlogster Frances is ruim 120.000 keer bekeken en de foodbattle kreeg enkel lovende reviews. Iglo kijkt terug op een geslaagde campagne waarin Iglo’s spinazie flink onder de aandacht is gebracht.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”