• Word HartenVrouw

    Hartstichting

Doelstelling

Hart en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen in Nederland. Dit omdat hartproblemen in 50% van de gevallen niet worden herkend. In samenwerking met de Hartstichting creërende wij een awareness campagne, zodat vrouwen van Nederland zich hier bewust van worden.

Uitwerking

Om de Hartstichting en haar uiting een gezicht te geven bedacht Sanoma | SBS de campagne “Word HartenVrouw”.

Dmv filmpjes, advertorials, vlogs en social media posts werden vrouwen van Nederland op de hoogte gebracht van de risico factoren. Daarnaast was er de call to action om mee te strijden tegen deze factoren en dus HartenVrouw te worden.

Er werd gebruik gemaakt van de kracht van influentials. Edith Schippers sprak de informatiefilm in en styliste Danie Bles ontwierp een prachtig armbandje die model stond voor de HartenVrouw.

Resultaat

Ruim 30% van de doelgroep geeft aan dat de campagne zorgt voor een verhoogde intentie tot doneren aan de Hartstichting. Onder vrouwen die al eerder een deel van de campagne zagen is dit zelfs 50%.

Daarnaast hebben vrouwen die één van de uitingen eerder hebben gezien, een hogere (+40%) overweging en voorkeur voor de Hartstichting, ten opzichte van andere goede doelen.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”