• GoToyota

    Een brand new magazine

Doelstelling

Een nieuw magazine, voor een nieuwe mindset

Uitwerking

Louwman & Parqui is verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van alle Toyota-modellen in Nederland. Om het merk een nieuwe lading te geven (‘In deze auto wil ik gezien worden’), is een vernieuwd klantenmagazine gelanceerd: GoToyota.

De uitdaging: de rationele keuze voor Toyota (‘betrouwbaar & veilig’) te veranderen naar een emotionele keuze (‘in deze auto wil ik gezien worden!’). Bij de verandering van deze mindset speelde het vernieuwde klantenmagazine GoToyota een cruciale rol. Met een nieuw concept en restyling, die qua inhoud en look & feel de boodschap uitdraagt, is sprake van een hoog aspiratieniveau. De wow-factor wordt benadrukt met gestylede modellen, verrassende en moderne fotografie, speelse typografie en gedurfd kleurgebruik.

Resultaten

Resultaten samenvattend

Met het vernieuwde klantenmagazine wordt het gewenste Toyota-dna uitgedragen. De high-standard fotografie, inspirerende inhoud en moderne layout wordt door de grote meerderheid van de lezers als zeer positief ervaren. Recent lezersonderzoek van januari 2019 bevestigt dit.

Feiten en cijfers uit het lezersonderzoek

80%

Geeft aan het blad graag te lezen

91%

Geeft aan dat GoToyota mooie fotografie bevat

89%

Vindt dat GoToyota in begrijpelijke taal is geschreven

82%

Vindt dat het blad past bij Toyota