• Feiten & Fabels

    Oogzorg op de kaart

Doelstelling

Specsavers gaat verder dan het aanmeten van een betaalbare en correcte bril. Ze leveren kwalitatieve oogzorg met opgeleide opticiens en optometristen. Om Specsavers te positioneren als een kenner op het gebied van ogen  is een crossmediale campagne bedacht. Met een branded content oplossing op SBS6 en het digitale netwerk van Sanoma wordt de doelgroep via TV en online geïnspireerd, geïnformeerd en geactiveerd om meer te leren over het complexe onderwerp van oogzorg.

Uitwerking

De Lijfshow, met dit jaar nadrukkelijk aandacht voor de zintuigen, speelt een centrale rol in de campagne. Het meest in het oog springende onderdeel is de speciale vragenronde, geheel gewijd aan ogen. Om de doelgroep meer te betrekken is voor de campagne een speciale digitale spin off gemaakt. Op Libelle TV kunnen  bezoekers real time meespelen met de Ogenshow, eveneens gepresenteerd door Viktor Brand. De game leert je allerlei feiten en fabels over ogen, ooggezondheid en de expertise van Specsavers.

Het thema van feiten en fabels krijgt binnen het Sanoma netwerk een tweede content laag middels een serie van 12 semi-wetenschappelijke artikelen op  Libelle.nl, Margriet.nl en Nu.nl.

Resultaat

Onder de miljoenen consumenten die met de campagne geconfronteerd zijn, presteert de campagne opvallend goed. Met de crossmediale aanpak wordt niet alleen de synergie tussen tv en online bewezen, ook door de slimme retargeting methode worden kijkers, lezers en spelers betrokken bij Specsavers. En dat is te zien aan de stijging van de merk- en imago-KPI’s bij de doelgroep 40+!