• Fashionchick x Toyota Aygo

    Toyota

Doelstelling

Het onder de aandacht brengen van de Toyota Aygo en propositie private lease onder de doelgroep vrouwen.

 

Uitwerking

Om de doelgroep vrouwen te bereiken heeft Sanoma gekozen voor een crossmediale en creatieve insteek. Op Fashionchick zijn de gebruikers actief met mode bezig; een perfect match met de Toyota Aygo die ook geheel is aan te passen naar eigen smaak en stijl. Binnen de campagne stonden drie influencers centraal die hun eigen Toyota Aygo hebben samengesteld. Via TV: elke dag een look showde de influencers een look die perfect aansloot bij hun eigen Aygo. Daarnaast hebben zij hun social media kanalen ingezet om de doelgroep op de hoogte te houden van de avonturen met de Toyota.

Ook werden de influencers en hun Aygo’s ingezet middels display uitingen binnen het netwerk van Sanoma, interessante branded  content artikelen op NU.nl en de women titels van Sanoma en waren de auto’s in-program zichtbaar in het tv programma Fashionchick make-over.  Op deze natuurlijke manier werd de auto geassocieerd met fashion. Uiteindelijk werd op een innovatieve manier de Aygo ook gekoppeld aan de shop-beleving binnen Fashionchick door hem te plaatsen in de online shop.

Resultaat

Door de rijke crossmediale campagne en het koppelen van fashion influencers aan de Aygo interesseren wij vrouwen vroegtijdig voor deze Toyota en private lease. Middels brandtracking heeft Toyota een positief effect gemeten binnen de doelgroep vrouwen die voor hen lastig te bereiken leek.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma jouw campagne naar een hoger plan tilt.”