• Energiebesparendoejenu.nl

    Rijksoverheid

Doelstelling

De campagne moet motiveren, informeren en faciliteren qua gedrag versterken om energie besparende maatregelen te nemen ter verbetering van de eigen woning. Met als doel bezoeken te realiseren naar www.energiebesparendoejenu.nl.

Uitwerking

De juiste mix en match van titels en alle beschikbare kanalen, aangevuld met twee influencers hebben ervoor gezorgd dat de toch wat complexe boodschap, is over is gekomen. En deze contentsamenwerking heeft geleid tot veel traffic naar de website van de Rijksoverheid.

Beide influencers zijn gekozen vanwege een perfecte match. Laura de Jong besteedt altijd zeer veel aandacht aan duurzaamheid, en nu zeker ook in verband met de verbouwing van haar huis. Omdat ze zelf niet een heel groot bereik heeft is haar verhaal ook in alle kanalen van vtwonen geplaatst. Annic den Duis heeft net een oud huis gekocht en moet allerlei beslissingen nemen ten aanzien van de verbouwing, zo ook over energie en duurzaam wonen. Zij vlogt en blogt al geruime tijd over haar huizenaankoop en heeft wel een groot eigen bereik.

Resultaten

Door alle onderwerpen, omtrent energie besparen, op een relevante, heldere en leuke manier aan bod te laten komen, zijn de resultaten boven verwachting. De KPI’s zijn ruimschoots behaald.

  • Libelle > 55% overperformance op het aantal views
  • vtwonen > 40% overperformance op het aantal views, met een hoogste CTR 11,77% en gem. leestijd 2.47
  • vtwonen instastories > 25% overperformance op het aantal views
  • Een hoge interactie op de content

 

"Ik heb nog nooit zoveel interactie gehad op een thema als nu. Na de 'van het gas af' blog heb ik een halve ochtend vragen beantwoord via DM, zoveel mensen willen graag, maar weten niet hoe. Ik ben erg blij dat ik daaraan mag bijdragen. Er is een uitschieter in bereik op het item ‘van het gas af’, deze heeft een bereik van 14.000 op mijn pagina. Ik vond het een heel mooie samenwerking!"

Laura de Jong – Influencer

Laura de Jong

32.908 views

Libelle

28.055 views

vtwonen

1.071.304 views

vtwonen instastories