• Smarticle de Dierenbescherming

    Creëer impact door op actualiteiten in te haken

Doelstelling

Awareness creëren voor dieren in nood

Uitwerking

Door met je boodschap in de juiste omgeving in te haken op actualiteiten, creëer je maximale impact. Dat geldt zeker als het gaat om NU.nl, het grootste digitale nieuwsplatform van Nederland. Voor de campagne en doelstelling van De Dierenbescherming was het dan ook logisch om branded content in de vorm van een smarticle in te zetten op Dierendag. Dit gesponsorde artikel werd op de voorpagina van NU.nl geplaatst en berichtte over een verwaarloosde hond die door De Dierenbescherming werd opgevangen. In het artikel werd ook een video toegevoegd om het verhaal extra kracht bij te zetten

Resultaten

De smarticle scoorde dankzij de relevantie, publicatie op Dierendag, ver boven het gemiddelde. Zo werd het artikel in 24 uur ruim 200.000 keer gelezen en werd de ingesloten video bijna 10 keer zo vaak afgespeeld dan gemiddeld.

“De smarticle heeft de Dierenbescherming in samenwerking met mediabureau Stroom op de voorpagina van NU.nl ingezet om op Dierendag extra aandacht te vragen voor al het werk dat de Dierenbescherming dagelijks verricht voor dieren in nood. In deze smarticle stond hond Bob centraal, die verwaarloosd werd aangetroffen en door medewerkers en vrijwilligers van de Dierenbescherming direct werd opgevangen, behandeld en verzorgd. De video van Bob in het artikel was de best bekeken video van de dag op NU.nl. Het hoge aantal artikelweergaven heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de awareness doelstelling.” - de Dierenbescherming

Statistieken

11.594.270

Impressies van de voorpagina

4.761.856

Vertoningen van de smarticle

212.712

Views van het artikel (Gemiddeld 40.000 views)

85.348

Plays van de video (Gemiddeld 9000 views)