• Albert Heijn Groentegemak

Doelstelling

De nieuwe worp AH oven- en wokgroente onder de aandacht brengen, waarbij de kernwaarden van de nieuwe groentegemakpakketten centraal staan. Met als doel zoveel mogelijk inspirerende en verrassende content te maken!

Aanleiding

Het marktaandeel wok- en ovengroente staat onder druk.
Concurrenten hebben hun assortiment snel uitgebreid en kopiëren hierbij het assortiment van AH met als gevolg dat dit leidt tot 100% identieke producten. Men speelt hiermee in op de groeiende klantbehoefte aan makkelijk en verse groente.
Kortom, tijd voor AH om weer voortrekker te worden;
• Inspireren en verrassen met verse en gemakkelijke groente
• Hiermee de groente en het koken in de hoofdrol zetten
• AH is weer onderscheidend met groente en neemt haar voortrekkersrol weer in

Voor de nieuwe Albert Heijn oven- en wokgroenten organiseerden we een uniek PR event bij De Dakkas in Haarlem. Het doel was om de nieuwe oven- en wokgroenten onder de aandacht te brengen, waarbij de kernwaarden van de nieuwe groentegemak pakketten centraal stonden. Daarnaast wilden we zoveel mogelijk inspireren en verassende content maken.

Waarom een succes?

Samen met AH heeft Sanoma een mooi PR event neergezet op DeDAKKAS in Haarlem. Niet alleen was de opkomst van influencers en de Sanoma titels goed maar ook de dag is zeer positief ontvangen door hen. Dit heeft extra PR gegenereerd en gaf een mooi startpunt voor de mediacampagne die hierop volgde. Samen met de influencers en vier Sanoma titels (Flair, Viva, Libelle en Margriet) is er mooie content gemaakt met de focus op de hero’s binnen de wokgroente en de ovengroente uit het Albert Heijn assortiment. De Dakkas was een perfecte match vanwege de focus op groente en duurzaamheid. Met als inspirerende masterchef Estée Strooker, voor de kick-off van de nieuwe wok- en ovengroente.
Kortom een uniek PR & influencer event op grote hoogte met een mix van alle juiste ingezette middelen (locatie, product, influencers & redacties).

‘De locatie was perfect gekozen! Deze paste goed bij het ‘Echt Vers’ karakter van Albert Heijn. Door actief aan de slag te gaan met het nieuwe groenteconcept was iedereen direct verkocht.’ -AH

Feiten en cijfers uit het lezersonderzoek

13.200.000

Bereik (overperformance 70%)

35.010

Article views (overperformance 400%)

Méér dan 1 miljoen

Die het artikel en de video hebben bekeken

8.500.00

Print bereik