• Audience Building

    Sanoma biedt een groot bereik, maar tegelijkertijd een relevantie door de unieke data mogelijkheden die we in huis hebben. Op basis van verschillende kenmerken weten we dataprofielen te realiseren: leesgedrag, interesse, koopgedrag en de locatie waar de consument zich bevindt zeggen iets over de consument.

    Door deze kenmerken inzichtelijk te maken, kunnen we bepalen of een consument relevant is voor jouw merk/product. Door het grote bereik wat Sanoma heeft, weten we deze consument op grote schaal te vinden.

We werken dus met datascientists en analisten en marketeers voor het interpreteren van data. Want de kunst is dat je niet alleen inzichten verzamelt, maar dat je deze ook bruikbaar maakt zodat we onze klanten betere proposities kunnen bieden. Om data optimaal in te kunnen zetten voor een campagne is het noodzakelijk om daar enigszins ‘creatief’ mee om te gaan. Want data over het een zegt veel over iets anders. Voorbeeld: iemand die huisdierenproducten koopt, heeft zeer waarschijnlijk een huisdier en zal waarschijnlijk eerder een goed doel voor dieren steunen. Ander voorbeeld: kopers die snacks kopen, drinken doorgaans ook bier en hebben waarschijnlijk binnenkort een verjaardag in het huis. We zien dat een dergelijke data benadering tot een hogere ROI leidt.

Door data inzichten te combineren, komen we op de beste, tailor-made dataprofielen.

Bereikmogelijkheden op basis van data

Print

Display

Video

Mail

Post

Wil je meer weten?

Neem contact met ons op!