9 juni 2017

Programmatic update juni

Vanaf nu is het voor AppNexus buyers  mogelijk om transparant op domein en sub-domein level in te kopen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een specifiek katern van NU.nl in te kopen. Op de bid URL lijst zijn alle placement-ID’s terug te vinden die hiervoor gebruikt dienen te worden.

Voor Adform buyers is een aanpassing gedaan in de UI. Alle Sanoma web en app inventory via AppNexus is toegevoegd aan een specifieke Sanoma tegel, die bovenaan het overzicht is geplaatst. Voor lopende campagnes is het belang om deze inventory toe te voegen aan je strategieën; deze inventory wordt namelijk alleen hierin aangeboden. Transparantie op subdomein binnen NU.nl wordt verkregen door deals aan te maken in Adform. Hierbij helpen wij uiteraard graag. We werken op dit moment aan een oplossing om deze toepassing ook open-exchange beschikbaar te maken. Voor in-app inventory hebben we enkele app ID’s aangemaakt, een volledig overzicht is hier hier te vinden. De titels worden binnenkort beschikbaar gemaakt via de UI.

Sanoma data-only voor DBM- en Mediamath-buyers beschikbaar

Voor DBM en Mediamath buyers is het vanaf nu mogelijk om Sanoma data los van media in te kopen. Sanoma stelt een groot aantal profielen ter beschikking om te targeten buiten het eigen Sanoma netwerk om. Zo bieden we sociodemografische*, interesse** en intent*** profielen aan, zoals leeftijd/geslacht, verrijkt met bijvoorbeeld de interesse ‘ondernemen’ of met intent ‘fashionshoppers’.

Geïnteresseerd? Kijk voor een compleet overzicht van alle beschikbare profielen in onze pricing lijst (pricing is in dollars) of neem contact op via Fabian.Meeuwisz@sanoma.com voor meer informatie.

Sanoma 3rd party netwerk mogelijkheden

Sanoma werkt samen met een groot aantal kwalitatieve partners, waaronder IEX en Adfactor. Hierdoor kunnen we naast onze eigen titels zeer interessante inventory bieden. Zo beschikt IEX over het grootste business-finance netwerk van Nederland. Met titels als belegger.nl en iex.nl  bieden zij interessante plekken als je hoogopgeleide, business-finance geïnteresseerden zoekt. Onze partner Adfactor biedt een groot influencer netwerk, met titels rond health, food, sports, electronics en media.

We zetten graag deals op in samenwerking met deze partners. Hierbij kunnen de titels via bid-url’s getarget worden, maar een groot aantal is ook in onze eigen channels opgenomen, waardoor er gericht op een specifieke doelgroep ingezet kan worden.

Margriet & Libelle behalen bezoekrecords

Ook op ons eigen netwerk ontwikkelen we. Zo behaalde Margriet in de maand mei met ruim 1 miljoen bezoekers en ruim 370.000 streamstarts een bezoekrecord. Libelle.nl ontving maar liefst 1,9 miljoen bezoekers op de site en had 378.000 streamstarts. Meeliften op deze successen? Voor een video-inzet zetten we graag een deal voor je op.

*     € 1,- CPM
**   € 3,- CPM
*** € 6,- CPM