Plusproposities zijn alle advertentievormen in print die afwijken van een standaard advertentiepagina. Van folder/insert of plakkaart, tot gebruik van speciale inkten, geuren en stansvormen of zelfs een fysiek ingesloten videoscherm.

Hieronder vind je uitleg en voorbeelden van plusproposities. Bekijk hier de aanlevercondities.

Pluspropositiemogelijkheden Sanoma

Speciale plusproposities Sanoma

Meehechten/binden

Van antwoordkaart tot insert, je kunt het laten meehechten of binden. Antwoordkaarten zijn perfect voor het direct oproepen van actie en reactie. De mogelijkheden zijn legio. Als DM instrument voor postordering, fondsenwerving, loterijen of het werven van personeel. Als voordeelcoupon om trial en shoptraffic te creëren. Als spaarkaart voor een singlebrand cash refund-actie. Of voor het aanvragen van een proefverpakking of productinformatie.

Plakken

Je kunt heel creatief omspringen met de alom bekende plakkaart, waarmee je in dit geval extra aandacht creëert. Deze pluspropositie methode wordt vaak ingezet om respons te genereren of (e-mail) adressenbestanden op te bouwen.

Los opleggen / insteken sealen

Productsampling is een prima instrument voor nieuwe producten. Of voor marktversterking van bestaande producten. De lezers stellen het zeer op prijs: ruim 87% haalt samples uit de verpakking om ze te gebruiken. De betrokkenheid van de lezers bij het blad stimuleert het gebruik. De autoriteit van de titel straalt af op het merk en maakt het sympathiek. De waste is minimaal door de vele segmentatiemogelijkheden van tijdschriften.

Los insteken

Een leaflet is een 2 pagina insert, het formaat is maximaal A5 (= 148 x 210 mm) en op minimaal 135 grs. papier gedrukt. Een leaflet kan in veel titels worden ingestoken zonder te sealen.

Speciale plusproposities

Geur op pagina
Geur is emotie en maakt een advertentie interactief. Denk aan geuren als motorolie of nieuw leer, de geur van appeltaart of vers gemaaid gras. Je kunt het zo gek niet bedenken. Nieuwe geuren worden in samenwerking met een adverteerder ontwikkeld. Mogelijkheden zijn op aanvraag.

Splitcover
Speelt als geen ander in op de nieuwsgierigheid van de lezer. Een effectieve manier om een hoge attentiewaarde te creëren. Direct achter de cover besla je de meest prominente positie in het tijdschrift.

Sunlight ad
Wanneer je de pagina in het zonlicht bekijkt, komt de kleur door de zwart/wit schets heen.

Z-cover
Een verrassende variant op de uitklapcover. Ook hier ben je gewoon niet te missen voor de lezer en besla je direct de meest prominente plaats in het blad. Een Z-cover triggert de lezer om toch even te kijken en geeft je extra veel ruimte voor boodschap.

Uitklapcover
Een uitklapcover geeft net die extra dimensie (flap) aan je advertentie uiting. Je triggert mensen om te kijken en staat ook nog eens op de eerste prominente plaats na de cover. Daarbij heb je een zee van ruimte om je boodschap te communiceren en ben je dus niet te missen.

Bekijk hier de video over speciale plusproposities.

Meer weten over onze plusproposities?

Neem contact op met Erik!