Sanoma is het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland

Sanoma is het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland en is in 2016 uitgeroepen tot de beste exploitant voor geïntegreerde, multi-media communicatie-mogelijkheden.

Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net 5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen. Sanoma jaarverslag 2015.

OnzeOrganisatie_introbeeld

positie 1
Onze wereld

We maken deel uit van een groter geheel. De Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen. Samen helpen wij onze lezers, kijkers, gebruikers en bezoekers de wereld om ons heen te begrijpen.

Een wereld om te ontdekken, te beïnvloeden en te delen. En dit alles onder het motto: Get the World. Want samen met onze klanten en partners creëren wij kwalitatief hoogstaande, relevante en boeiende content die het voor iedereen mogelijk maakt van het leven te genieten, zich te oriënteren en/of te ontwikkelen.

positie 2
Onze geschiedenis

Onze indrukwekkende historie gaat terug tot 1913. Een periode waarin we louter tijdschriften produceerden. Vanaf 1996 zijn we actief op internet. Van dichtbij hebben we dan ook gezien welke veranderingen technologie teweegbrengt. Dit heeft ertoe geleid dat we wat betreft het genereren van digitale omzet nu op de tweede plaats
staan. Met de acquisitie van onze televisiezenders (SBS6, Net5 en Veronica) hebben we in 2011 een volgende grote stap gezet in het verder uitbouwen van ons multimediale portfolio.

positie 3
Onze strategie

Met dit multimediale portfolio zijn we in staat elke consument in Nederland te bereiken. Wij hebben direct contact met onze lezers, kijkers, gebruikers en bezoekers en halen zo heel veel kennis in huis. Daarom weten wij als geen ander wat er leeft. Deze kennis biedt toegevoegde waarde voor onze zakelijke partners. En het geeft ons de mogelijkheid perfect passende combinaties en creatieve oplossingen aan hen aan te bieden.

Vanzelfsprekend geven onze gebruikers hierbij de richting aan. Evenals onze adverteerders. Hun wensen en behoeftes vormen de sturende kracht achter ons aanbod van producten en diensten.


positie 4
Onze missie

Wij inspireren, informeren en verbinden. Dat is onze missie – mensen de juiste, inspirerende informatie bieden om betere beslissingen te kunnen nemen. Met onze partners bouwen wij platforms om succesvol zaken te doen. Wij zijn de gedreven, vakbekwame gids die contacten, context en content levert. Altijd en overal waar vraag ontstaat.

positie 5
Onze ambitie

Wij mogen ons vol trots het sterkste mediabedrijf van Nederland noemen. Die positie willen wij niet alleen behouden, maar ook verder uitbreiden in termen van marktpositie, performance en reputatie. Dat is onze ambitie.

positie 6
Onze medewerkers

Wij zijn een bedrijf vol gemotiveerde en betrokken vakvrouwen en -mannen. Hoogopgeleid, creatief, ondernemend en trots op hun werkomgeving. Deze eigenschappen zorgen ervoor dat wij als organisatie kunnen inspringen én anticiperen op alle veranderingen die op ons afkomen.