1 november 2017

NU.nl wederom grootste in zakelijke markt

Hoofddorp, 1 november 2017 – NU.nl, het grootste digitale nieuwsmerk van Nederland, is wederom het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. De  resultaten uit het kwantitatieve DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers zijn dinsdag 31 oktober bekendgemaakt.

NU.nl is met een gemiddeld bereik van 64% veruit het grootste mediamerk in de zakelijke markt. Dit percentage ligt 4% hoger dan vorig jaar. De groei is mede gerealiseerd door de investering in de extensie NUzakelijk. Vooral in de branches Semi-Overheid (73%), Dienstverlening (67%) en Handel & Vervoer (65%) is het bereik van NU.nl aanzienlijk. NU.nl wordt veel bekeken door verantwoordelijken op de afdeling marketing (81%) en personeelszaken (72%) en dit is vooral in de leeftijdscategorie jonger dan 35 jaar (75%) en van 35 tot en met 49 jaar (70%).

“NUzakelijk is het afgelopen jaar behoorlijk gegroeid. We hebben geïnvesteerd in de redactie, waardoor we nu dagelijks achtergronden bij het nieuws voor ondernemers kunnen maken, maar ook wekelijks vooruitblikken in onze nieuwsbrief en in een serie podcasts een aantal Nederlandse starts-ups hebben gevolgd. Bovendien hebben meer dan honderdduizend mensen aangegeven dat ze een speciale sectie van NUzakelijk op de voorpagina van hun NU.nl-app willen, wat een extra stimulans is voor ons om door te gaan.”, aldus Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur NU.nl.

Stichting DMS stelt zich ten doel de kennis over decision makers in Nederland te vergroten en te verspreiden. Een van de activiteiten is de Decision Makers Survey, waarmee mediagedrag, rol in het besluitvormingsproces, interesses en achtergrondgegevens in kaart worden gebracht. Het is een representatief onderzoek onder 2.805 decision makers in het Nederlandse bedrijfsleven en bij de semi-overheid.

Interesse wat we voor jouw merk kunnen betekenen?
Neem dan contact op met het salesteam via 088-5567777 of stuur een mail naar sales.nl@sanoma.com