21 december 2017

Meer dan 10.000 nieuwe abonnees voor Donald Duck Weekblad

Donald Duck Weekblad bestaat dit jaar 65 jaar! Donald Duck verscheen in oktober dit jaar 65 jaar geleden voor het eerst in Nederland als ‘Een vrolijk weekblad’, en is vandaag de dag nog steeds razend populair bij alle leeftijden! Want, Donald Duck, wie is er niet mee opgegroeid? En… je steekt er meer van op dan je denkt.

‘Lang zullen we lezen in de Donald Duck’
Heel 2017 stond in het teken van feest. In de unieke ‘DuckMomentjes’ actie, waar het weekblad vorige week de ‘Mercur Marketingactie van het jaar’ voor won, trok het weekblad de populariteit van het tijdschrift bij de lezer naar een hoger niveau en zette beleving én de lezer geheel centraal! Iedereen heeft wel een ‘DuckMomentje’. Vanaf april werd heel Nederland middels het weekblad en social media opgeroepen om unieke, eigen ‘Duck-momentjes’ te delen op DonaldDuck.nl. Dit leidde tot een geweldig, divers beeld van de lezer en de rol van het weekblad binnen het gezinsleven en daarbuiten. Deze marketingcampagne was compleet 360-graden en kwam tot uiting in-blad, op DonaldDuck.nl, social media, de cover van de speciale jubileumeditie begin oktober en in de grote abonneewerfcampagne in diezelfde maand.

De leukste DuckMomentjes inzendingen stonden centraal in deze jubileumcampagne wat leidde tot een groot succes! Met een impactvolle werfcampagne (o.a. print, OOH, DM, online en social media) gecombineerd met de maximale storytelling en een grandioze hoeveelheid aan PR, de Donald Duck Weken bij Bruna en meer, kon niemand dit feest ontgaan. En met resultaat! Deze campagne heeft meer dan 10.000 nieuwe jaarabonnees opgeleverd. Een uniek resultaat in abonnementenland en zeer waardevol voor adverteerders!

Donald Duck Weekblad zet jong en oud in beweging

Het vrolijke weekblad is nog altijd marktleider in het kids segment. Daarnaast is het weekblad het grootste familie- én mannenblad en enorm populair bij studenten. Dankzij de inzet van zowel off- als online media geniet het van bijna 100% naamsbekendheid, een printbereik van bijna 2 miljoen en een grote buzz op social media. Het weekblad is uitgegroeid tot een volwaardig 360-gradenmerk. Het merk omvat naast succesvolle printproducten, succesvolle social media kanalen, de website DonaldDuck.nl, een online typecursus ‘DuckTypen’, een 3D-gamewereld ‘DuckWorld’ én een de ‘Webshop: Duckstadshop’, met daarin ‘Donald Duck Wonen’ en onder meer een vrolijke cadeaucollectie.

Wil jij met jouw merk heel Nederland bereiken?

Neem contact op met Leonore Tilleman op 06 20 01 12 70 of per e-mail leonore.tilleman@sanoma.com.