22 november 2016

Derde seizoen Fashionchick: Elke dag een look opnieuw daverend succes

Na het overweldigende succes van de twee voorgaande seizoenen van het tv-programma ‘Fashionchick: Elke dag een look’, is Fashionchick dit najaar teruggekeerd op televisie met een vernieuwd derde seizoen. En opnieuw blijkt het format succesvol: dankzij het programma – en de ruim 450.000 kijkers per avond – is er een stijging van 52% in het aantal directe bezoekers waargenomen in vergelijking met de maanden voor de uitzending. Een ook wat conversie betreft is er een duidelijke stijging te zien, de dagelijkse look scoort in conversie 89% hoger dan de overige content op Fashionchick.

teks foto Maureen Powel by Milan Gino

Nederlandse vrouw staat ’s ochtends inspiratieloos voor haar kast

Het succes van het tv-programma is makkelijk te verklaren, het is namelijk hét antwoord op de vraag: ‘wat moet ik aan vandaag?’. Een vraag die door de Nederlandse vrouw regelmatig gesteld wordt. Uit het onderzoek dat Fashionchick onlangs uitvoerde onder 350 vrouwen blijkt namelijk dat een derde van de ondervraagde vrouwen elke ochtend inspiratieloos voor haar kledingkast staat en dat 60% hier zelfs regelmatig last van heeft. Daarnaast blijkt vooral het combineren van verschillende items problematisch; 63% van de vrouwen geeft aan hier moeite mee te hebben.

65% van de vrouwen wordt geïnspireerd door modebloggers

Opnieuw wordt er nauw samengewerkt met Nederlands’ grootste modebloggers, zoals MODEROSA, A Dash Of Fash en Billie Rose. En ook dat is om de Nederlandse vrouw in haar behoeften te voorzien: van de 350 ondervraagde vrouwen geeft 65% namelijk aan dat zij haar kledinginspiratie het liefst bij bloggers vandaan haalt. Het bloggerteam is dit seizoen aangevuld met een aantal nieuwe gezichten. Zo is Fashionchick samenwerkingen aangegaan met modebloggers Maureen Powel, Hashtag by Lily, Anna Rike, Fashion Zen en Worlds Affair. Samen tellen alle deelnemende bloggers een bereik van 413,9K op Instagram.

Succesvolle cross mediale aanpak

Nog steeds staat de cross mediale aanpak centraal in het tv-programma. De looks zijn te zien op TV bij Net5, online via YouTube en vervolgens direct te bestellen via Fashionchick.nl/tv. Daarnaast worden de streetstyle looks ook door de deelnemende bloggers gedeeld op al hun (social media) kanalen. Deze aanpak is qua 360 graden propositie interessant voor een aantal grote partners, daarom werd de kick-off verzorgd door niemand minder dan retailer River Island. Ellen Snijder, founder en brand manager van Fashionchick: ‘Het succes van het programma zit in de koppeling van TV, influencers en online performance. Hiermee inspireren wij dagelijks duizenden vrouwen met het vinden van hun perfecte look. Waar ze ook zijn en wie ze ook zijn.