• De boer op met Diane

    Zuivelhoeve

Doelstelling

De doelgroep van Zuivelhoeve het verhaal achter het merk vertellen en de eerlijke herkomst van Twente laten zien. Om zo de merkwaarden, zonder toevoegingen puur en eerlijk, een duidelijk gezicht geven.

Uitwerking

De match tussen de merkwaarden van Zuivelhoeve en Libelle is groot. Dus de kracht van Libelle werd gebruikt om de merkwaarden van Zuivelhoeve te laden. De campagne ‘De boer op met Diane’ ging van start, met Zuivelhoeve’s Diane als gezicht. Door middel van een online format op Libelle TV, een aanvullende column in Libelle Magazine, een aanjaging via de Libelle social media kanalen en een doorvertaling van het logo op de verpakking van Zuivelhoeve werd ‘De boer op met Diane’ al snel omarmt door de doelgroep.

Resultaat

Dankzij deze campagne is de geholpen naamsbekendheid van Zuivelhoeve met 4% gestegen. Daarnaast steeg de spontane naamsbekendheid met maar liefst 21% en werd er een absolute stijging waargenomen betreffende de perceptie van het merk als lekker en ambachtelijk.

“Analyseren, adviseren en creëren dat is de drietrapsraket waarmee Sanoma | SBS jouw campagne naar een hoger plan tilt.”